Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 4110 ggr
natha-mjau
0

Riktig hemskt "kaninsida"

Igår satt jag och googlade på olika kaninraser, sedan tryckte jag på en bild och kom till en hemsida, (man får inte lägga ut hemsidor här om det inte är ens egen, om jag inte minns fel?)
Iallafall så var det en kaninsida, tydde det på så jag klickade in mig på ett forum och det första jag ser är "hjälp min kanin trillade i grytan, vad ska jag göra?" Så var det en bild på en kokt kanin! och jag trodde inte mina ögon, fyfan vad hemskt. Tänkte att det var någon som drev så jag klickade vidare "min dotter sa att kaninen skadade sig, är det allvarligt tror ni?" och en bild på en kanin utan huvud.

Vad hade jag kommit in på för hemsida? det såg ut som ett trevligt kaninforum men nejnej, det var endast bilder på skadade kaniner och annat hemskt och sjukt.
Jag började böla direkt, jag är så himla känslig när det gäller skadade djur, kan inte få ut bilderna ur mitt huvud. mår så himla dåligt :( förstår inte vad det finns folk till..

Chieko
0

Skulle gissa att bilderna är fejkade? I TV4s Gustavsson tre trappor upp kokar de en kanin, men den är såklart inte riktig. Svårt att säga när jag inte vet vilken hemsida det är men det är min gissning. Folk har konstig humor!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

natha-mjau
0

#1 sant, svårt att säga. Men bilderna förrutom den "kokade kaninen" såg äkta ut;/

Zvintos
0

Det är inte helt ovanligt att en del gillar att provocera, så min gissning är att hemsidan/forumet enbart finns i syfte att just provocera andra.

(Ändrade för övrigt grupp+rubrik, då detta inte är OT eftersom det handlar om kaniner)

Ninnelille
0

uschdå :(

Fridaaaa
3

Hoppas bilderna inte är äkta:(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dermot
0

Jag tror som NinniH att det är för att provocera andra. Finns såna människor som inte har något liv, utan sitter och tycker det är roligt.

Kan du förresten skicka länken i PM?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Ninnelille
0

kan du skicka länken till mig med?

Ljusta
0

Om jag inte ha fel så är det ett gammalt seriös kaninforum som inte används längre så massor av "troll" har tagit över det. De tror att de är roliga, men det är ju mest smaklöst…

Ljustadalens kaningård

conejos
0

kan du skicka länken till mig?

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

[Ellahpella]
0

Kan någon skicka länken till mig också ?

[nataschaj]
0

Länka mig med…

MoaLarsson
0

kan någon skicka länken till mig? "/

natha-mjau
0

Förstår inte varför ni vill se, Men kan pma

gickan87
0

Vill också ha länken..

MVH Erika :)

jahadu
0

jag vill gärna också ha länkenTungan ute

Itchy
0

du/ni kan länka mej oxo

You can't spell Bitchy without Itchy

ninnakm
0

Vill gärna också ha länken.

MonaAlexandra
0

länka

natha-mjau
0
Baby-Blue
0

Kan nån länka?

natha-mjau
0
Stiinisen
0

Kan nån länka till mej med ?

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Baby-Blue
0

usch!

Fridaaaa
1

Vem vill se en hemsk kaninsida?!Förvånad Mår dåligt av bara tanken >.<

natha-mjau
0

#24 eller hur! jag blev helt förstörd o sen vill alla se…

Fridaaaa
0

#25 Ja jag med >.

Itchy
0

så illa tkr jag inte att den är Obestämd

det verkar ju finnas mer seriösa människor där än troll

You can't spell Bitchy without Itchy

Kiyona
0

Stackars oskyldiga djur!

Räcker det inte med ett liv i misär? får de inte ens få det fint efter döden :(

Förresten länka mig också, om jag nu kanske skulle vilja ta en titt på hemsidan i framtiden någongång…..

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

MelanieL
0

pma mig med länk?

/ Melanie

Skrattande

[nataschaj]
0

Tycker inte den va direkt hemskt.. Visst vissa idioter som postat, men hitta bara 3 inlägg som handla om "hemskigheter" Annars så sitter de ju folk från denna sida här å andra. (antar ja då de fanns nick namn där som här inne. annars ber ja om ursäkt för de)

[Jölia]
0

Kan någon länka sidan?

gaabriellaaa
0

länka gärna :)

dermot
0

Har inte fått länken. :)

Jag vill se, för att jag undrar om det verkligen är så där hemsk och verklighetstrogen…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[nataschaj]
0

#33 den är inte hemsk. Visst bilderna å texten kan vara stötande å sen finns de dem som e kännsliga så dem kan ta åt sig.

Fast bilderna störde jag mig inte på, utan mer en av texterna. Och tyvärr tror ja inte man får skriva ut vad som står. (finns inga namn med eller så, utahn mer själva handlingen).

Bara troll som håller på, och kontig nog fick dem vara kvar trots de. Men ja, vissa sidor. =)

Ljusta
0

#34 Jag tycker inte heller att den är hemsk, inte ett dugg. Man fattar att de bara dummar sig och inte är seriösa. Ska ha sex med sina kaniner och så vidare. Den sidan har inga moderatorer just nu så de kan härja fritt hur mycket de vill utan att någon tar bort deras inlägg. Riktigt lite har de visst att göra, småkillarna…

Ljustadalens kaningård

Toomai
0

Skulle nån kunna skicka den t mig?

MajaGlad

Ljusta
0

#36 Googla kaninfolk ;)

Ljustadalens kaningård

Toomai
0

Hittar inte :(

MajaGlad

dermot
0

Det med grytan tyckte jag verkligen inte var något att göra sig upprörd på.

För det första skrev personen… och då "råkade" kaninen trilla ner i grytan

Och hade det varit en levande kanin som trillat ner där, hade det antagligen funnits päls, eller hur? Tyckte mer det såg ut som att de kokade ngn maträtt att äta. Om det sedan var kanin eller inte, vet ju inte jag.

// Anka

Fridaaaa
0

#39 Hur kan man "råka" tappa en kanin i gryta med hett vatten?! En kanin ska inte ens vara nära av det. Så anser att det inte var bra ägare till den kaninen

[Luppa]
0

Haha, från början var det ett någorlunda "seriöst" kaninforum, som dock övergavs av både användare och moddar. Så nu finns det folk som tycker sig vara roliga när de postar såna där trådar, och ingen går in där och raderar…

dermot
1

#40 Ja, men du fattar inte. Jag tror inte att det ens hände på riktigt! OM det hade varit så, hade det väl funnits päls i grytan? Och det göra det inte….

// Anka

spacesheep
5

1. Ingen är seriös i dessa poster

2. Ta det därför inte seriöst.

dermot
0

#43 precis vad jag menar!

// Anka

[vretenskaniner]
0

kan någon skicka en länk ?

Kaninhopp
0

Ååh, lyckades klicka mig in på den sidan och jag höll på att spy :o Även om det nu inte är på riktigt så är det hemskt.. :(

LovePoppy
0

Kan någon skicka länk?

bambiiii
0

kan du Pm mailen?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Sindie]
0

Vill gärna ha länken med! ;)

natha-mjau
0

den som vill ha länken får pma mig eller någon av de tidigare som har hemsidan.

eller som ovanstående skrev, googla på kaninfolk

bambiiii
0

jag har skickat ett pm till dig,väntar bara på svar! :D

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

#51 inte fått nått iaf

bambiiii
0

ok jag ska försöka igen

bambiiii
0

nu? :)

IdaL
0

Sidan är ganska död och man ser att dom trollar fritt där. Det som skrivs är för att provicera andra. Även om man förstår att sakerna inte stämmer så tycker jag fortfarande att det är hemskt att man lägger ut sådant bara för att provicera folket. Det är inte okej, lika väl som man inte lägger upp bilderna på döda människor och skojar omkring så gör man inte det med djur heller.

jahadu
0

Det där med grytan ser man ju är uppgjort, det är minsann ingen hel kanin som ligger där i inte.
Bara att hoppas att allt sexuellt som skrivs där inte heller stämmer…det finns ju tyvärr en hel del människor som har sex med djur, tror dock att det skulle vara omöjligt med en kanin (förhoppningsvis), så man kan väl utgå ifrån att det också är skrivet bara för att få uppmärksamhet.

[Wera]
1

vrf vill ni se en sådan oseriös och hemsk sida? :S det ger ju bara en positiv effekt till de "troll" som håller på med dessa inlägg, för att ni provoceras, tycker det är hemskt och dessutom ger sidan besökare.

spacesheep
1

#57 Det är ett dött forum där besökarantal inte verkar visa offentligt. Så länge ingen är dum nog att svara trollen, och visa att provokationen gick igenom är ju ingen skada gjord. Tror det mest handlar om att folk vill se vad det är frågan om :)