Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 892 ggr
SjögårdensKaniner
0

Hur märker man på honan ?

jag undrar hur manmärker at honan är med bebisar?:D

Viccan92
0

Man märker det för det mesta inte. Vissa kan man märka på temperamentet eller på att dem blir lite runda. Men själv brukar jag inte märka något alls på mina honor.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

SjögårdensKaniner
0

Okej för vill ju vara säker men hanen föll bakåt så:)

Viccan92
0

Jo svårt att vara riktigt säker. Fast jag var helt säker på att min gamla hane inte lyckats göra honan dräktig eftersom han aldrig var riktigt på att. En gång som jag tyckte var halvdan. Blev ungar ändå.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

mlinz
0

Enda sättet man kan veta säkert är att väga honan vid parningen, och sedan med några dagars mellanrum.

Honan ska ju ha samma mängd mat under dräktigheten så om hon går upp i vikt vet du ju att hon har småttingar i magen :)

SjögårdensKaniner
0

Okej. Tack för svaren har nu hört ifall hon är skendräktig? så plockar hon av sej håret från magen redan efter en vecka;)

Fridaaaa
0

#5 Dem kan plocka bort päls efter 2 veckor med och då är det svårt att avgöra om hon är skendräktig? eller inte.

Och att hanen föll av betyder inte att honan blev dräktig för det :) Beror på hur lätt honan har för att bli dräktig osv.
Men bästa är att väga ca 1 gång/vecka ifrån parningsdatumet så märker man det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mlinz
0

Vissa honor rycker päls dagarna efter parningen och är ändå dräktiga :) Det är väldigt individuellt. Väg henne!