Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 5181 ggr
Flingan1
0

Bolåda förslag!

Jag letar efter bolåda och vill ha förslag? Lägg gärna upp bilder på era bolåda!

Kan man köpa bolåda och vart nånstans?

Kan man ha kattlåda med tak som bolåda?

HannaRosberg
0

Enklaste är ju att bygga själv. Brukar kunna finnas ritningar på internet. Men annars tror jag att en kattlåda funkar också :) Beror ju såklart på hur stor bur du har.

Flingan1
0

Okej, har aldrig byggt något förut så det skulle vara enklare att köpa istället :)

bambiiii
0

Man kan köpa det på djuraffärerna!!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Flingan1
0

Men jag har aldrig tidigare sätt bolådor på djuraffärer, var där tidigare idag och frågade men dom hade inga!

bambiiii
0

Ooops! men du kan kolla på (teddytassen.se) där har de vånga fina bolådor! :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Flingan1
0

Okej tack! Men det skadar väl aldrig att ha kattlåda?

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 En kattlåda fungerar också, så länge den är stabil och kaninen kan hoppa upp på den. :)

Dock rekommenderar jag något i trä, då det inte är lika halt.

Så här ser våra ut! Använder de även som värpreden, då de är i samma typ.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Flingan1
0

Okej,  bolådan ska kunnas förflyttas.. Finns det fler sidor med bolådor som man kan köpa?

dermot
0

#18 Du har ingen uppfödare i närheten av dig som kanske kan låna ut en? Om det är brådis, då givetvis.

De flesta bolådor har man ju lösa i buren. Det har alltid jag, så det blir lätt att förflytta när man ska städa.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Flingan1
0

Nej det har jag inte inte vad jag vet. Men om man har kattlåda då fryser dom väl inte ihjäl? Har hört att vissa isolerar sina bolådor?!

Kiyona
0

KLaniner är väldigt tåliga mot vinterkylan…Så länge du har en utebur med 3väggar , ett rejält tak och massa halm så ska det inte vara större problem men en bolåda är alltid mysigt för dem att boa in sig i när det är som kallast.

Tycker som många redan sagt….Bygg en själv kostar mer eller mimndre ingentinmg sålänge du har verktyg. Dessutom så får du den i rätt storlek som passar dig och din kanin. Annars gå till en större uppfödning i närheten de brukar oftast finnas årdsförsäljning där de säljer tillbehör i lagliga mått och bara användbart inte massa skräp samt foder att lita på och strö…Sen alltid en massa bra tips? :D

Försök hålla dig undan från en bolåda tillverkad i plast, innehåll av ståltråd (kaninen kan gnaga sönder det och ska sig på det),gummi och annat att skada sig på…..

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Flingan1
0

Okej tack så mycket! Det handlar om min kanin som är dräktig och om man har av plast ett tag skadar det väl inte?

Kiyona
0

Grejen är att kaninerna kan halka och vilda små ungar kan lätt bryta nacken om det skall gås riktigt illa men frakturer i sig är dåligt då de är svåra att upptäcka och sedan läker fel istället för att bli behandlat och läka rätt eller eventuell avlivning.

Ska du ha plast så får den inte vara för hög och gärna så fyrkantig eller iallafall platt och rak på taket.

En kattlåda kan funka perfekt. Kan ju limma på något som fleece tyg runt om den så är den inte hal längre. :) Gör det dock några dygn innan du sätter in den….limmet är stark för kanion nosar.

Hur lång tid är det kvar till födsel?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Shabby-Chic
0

Har för mig att IKEA har en trälåda som håller godkända mått, sågar du ett hål så kaninen kommer in borde det funka som bolåda

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Zvintos
0

Jag har faktiskt tillverkat en bolåda i Plexiglas alldeles nyligen. Ska man ha plast bör man se till att det är stabilt och inte halkigt. Jag kommer fästa en matta på bolådetaket.

Just hitta bolåda i djuraffär har jag märkt är snudd på omöjligt, då de är alldeles för små och fel utformning (enligt mig). Enklast är ju om man har möjlighet att bygga en själv eller har någon i sin närhet som är händig och snabbt kan fixa en åt en.

[h-malm]
0

En av mina

Flingan1
0

Är det ingen som tillverkar och säljer bolådor?

dermot
0

#17 Vart bor du?

Som du ser har vi rätt många, så vi kanske kan sälja en :)

// Anka

Flingan1
0

Jag bor i stockholm Huddinge :)

dermot
0

#19 Jaha, ja då vart det lite långt. Skåne bor jag i. ;)

// Anka

Borgbackens
0

#15, Du har ingen bild på Plexiglas lådan? :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Flingan1
0

#20 ja det är lite långt :)

Zvintos
0

#21: Jodå, har en bild. Dock är den inte sådär jättesnygg. Målade lite med "plastpennor" för att försöka dölja skarvarna och det.

Vi har testat att lägga tyngd ovanpå så att den utan tvekan klarar mina dvärgvädurars vikt, samt stadgat upp den lite extra.

Kanske inte den vackraste här i världen, men funktionsduglig!

Borgbackens
0

#23, Den såg ju bra ut! 
Har aldrig hört talas om att någon byggt en utan Plexiglas förut? Såg ju lämpligt ut, då man kan se ungarna osv.!
Kanske håller värmen bättre också? :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Zvintos
0

#24: Ingen aning om det håller värmen bättre. Men, det blir helt klart enklare att göra rent sen, bara att skölja. Glad Vi hade som sagt plexi liggandes hemma, så kunde lika gärna prova.

Flingan1
0

Ingen annan som kan tänka sig sälja en bolåda snarast?

BusBella
0

http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/kaninhusgrottorsitthyllor/kaninhus-med-trabotten-89.html

Den verkar ganska bra tycker jag, ungarna kan inte ta sig ut och frysa ihjäl heller.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Flingan1
0

har kollat på den men den verkar lite liten för en dräktig dvärgvädur.

BusBella
0

#28 Jaha, men det är ju en dvärgkanin så den borde ju inte vara för liten. Dem gillar ju lite trångt också, fast den kanske är lite liten.

Mind your language.

/Emma

Flingan1
0

Den har ju  måtten till en bo låda men hålet är nog för litet. :/

BusBella
0

#30 Jo det är det väl nog. Fast om du inte hittar något kan man ju alltid förstora hålet lite.

Mind your language.

/Emma

Flingan1
0

Ja, är nog för rädd för det.. Väldigt svårt att hitta bolådor som är till salu och jag är inte så byggkunnig har lixom byggt ett hinder nu i 2år på slöjden och den blir aldrig klar lixom ;)

Kassy
1

Om du åker till något ställe (tex byggmax) där dom säljer plywood, osb elr villket material du nu väljer att använda så kan dom såga ut bitar efter dina mått och sedan är det bara för dig att ta mé de hem och spika ihop ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com