Sära dem? Vad tycker ni?
Jag är i valet och kvalet om jag ska sära på två av våra honor som nu sitter ihop.
Det är ett vuxet lejon och en lejondvv, unge, och de har funkat ganska bra ihop från början, inga slagsmål men en del "visa vem som bestämmer" från den vuxnas sida. De bor självklart STORT annars hade jag inte prövat att sätta ihop dem från början…
Nu har de bott ihop i ca en månad och emellanåt är de bästa kompisar som ligger och sover och gosar tillsammans men lika ofta är den vuxna "på" den yngre och jagar iväg henne, särskilt runt matskålen men ibland även annars. Det är inget allvarligt bråk, inga pälstussar som flyger eller så och den yngre verkar inte heller särskilt stressad mer än att hon springer undan.
Hur skulle ni ha gjort, låtit de fortsätta bo ihop och hoppas att det ska funka bättre och bättre eller särat på dem? De tyr sig ju till varandra också och ligger och kurar tätt tillsammans under halmen när man kommer ut på morgonen, men jag vill såklart inte att lilla tjejen ska behöva må det minsta dåligt.