Gps-sändare på kanin?
Har funderat lite på det här. Kan man sätta en gps-sändare på en kanin? Så vet man var den är om den har rymt. Eller en en sån för stor? För då måste man ju ha halsband också, och går ens det? Vad tror ni?
Jag tror inte att det hade funkat. Visst hade man hittat den om den rymde, men kaninen kan knappast leva ett normalt liv med en gps på sig dygnet runt, det blir en extra tyngd och risk att fastna om den ska ha halsband på sig.
Så jag säger nej =P
Men man sätter ju gps-sändare på tex grodor, vet dock inte mer om det :/ Men att kanin ska ha halsband säger jag klart nej till, onödigt och farligt.
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Finns ingen anledning direkt.
Gäller att bygga bra säkra burar.
Sedan, GPS kostar en del, och halsband är inte att rekommendera till kanin, iväg och sedan kan dem fastna osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Man får helt enkelt se till att kaninen inte rymmer, det är ju inte särskilt svårt.
Okej, jag håller nog med. Var mest bara nyfiken. x)
Kanske i framtiden, men tror det kommer till katter först i så fall. Varför inte ha en sändare, de har ju ett chip ändå. Hade också tyckt det var bra, inte alltid det går som man planerar och då vill man ju hitta kaninen! Säkert många som rymde efter LU när taket rasade, hade de haft sändare hade man hittat dem.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#6 Finns i Sverige innan årets slut, (fått upplysnar av en som håller på mycket md kattsaker osv), GPS sändare att ha på katt :=)
Finns ju redan till hund
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.