Vuxen holländare?
Hej! Jag har funderat på att köpa en holländare som kompis till min kanin Chelsea om vi inte hittar min andra kanin som rymt. Då Chelsea är 6 år skulle jag vilja ha en hane som är minst 4 år. Är det någon som vet uppfödare i Göteborgsområdet som säljer holländare? Eller någon annan här som har en vuxen holländare till salu? Och brukar de gå bra ihop med dvärgvädurar?
ras spelar ingen roll om dem går ihop eller inte, utan det är individuellt :)
Ska du kastrera hanen själv eller vill du att den ska vara kastrerad? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Helst vill jag ju att den är kastrerad när jag köper den men det går bra att kastera den "själv" efteråt, jag har ju två burar.
#2 Oki kollat på skaf:s sida?=) finns lista på uppfödare där.:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har annars en vuxen dvärgvädur tillsalu, madagaskar mantel. Om du skulle vara intresserad av honom?
Hur gammal är han? Har du bild, och var finns han?
Här kan du läsa mer om honom http://kanin.ifokus.se/discussions/4e1a0ba7d4ebea5bdb0055dc-s-registerad-madagaskar-hane-saljes-dvargvadur
Han är verkligen min goaste kanin!
Han var väldigt söt =) Ganska lik min förra kanin Kitty. Dock är han nog lite för ung då min Chelsea är 6 år och kanske inte lever i så många år till, och då kommer ju den kaninen i så fall bli ensam. Uppsala är nog också lite väl långt bort. Jag har också hittat en lite äldre holländare lite närmare som jag förmodligen kommer köpa.