Tips & råd vid bygge av burinredning?
Jo, denna helg ska jag hätma min efterlängtade trefackare, och jag skulle behöve lite hjälp med hur man fixar till lite saker.
1. Höhäckar av kylskåpsgaller.
Jag har kylskåpsgallrena hemma & en bågfil (om det heter så?) att fixa till dem med. Men hur går jag till väga när jag ska sätta upp den & ska man sätta upp nån list i nederkanten kanske så att kaninerna inte skär sig?
2. Hörnsitthylla
Jag ska även bygga sitthyllor i varje bur. Lagom stora, och de ska sitta i hörnet utan ben. Hur går man till väga för att kunna sätta fast den? Spikar fast en liten planka under & sätter fast sitthyllan över det på något sätt?
Tacksam för all hjälp!
Not your mom, not your milk.
På sitthyllan kan man göra en list (lagom stor på 2 sidor då), sätta fast den i väggen och sedan sätta sitthyllan på dem och spika fast :D.
Emma
#1 - Men ska man typ spika fast en list på sidorna av sitthyllan & sedan limma & spika fast sitthyllan över? :)
Istället för högaller kan du köpa förvaring för plastpåsar på Ikea.
#3 - Nja, mina kaniner har en tendens att gnaga på vissa saker.
Vill inte precis att de ska få plast i sig.
#2 ja typ. Bara att spika fast lister på väggarna i hörnet och sedan lägga på sitthyllan därpå och spika/limma fast :D
Emma

Ang. kylskåpsgaller så är här en LÄNK hur jag har gjort mina, kanske inte visar så mycket, men…
om du skruvar 2 krokar i taket på buren och hänger gallret där.
Sen tar du i nederkant på gallret och för det mot gavelsidan (eg. där det ska sitta) och sätter 2 krokar där ochså, men de ska vara vända nedåt, och sim-sala-bim så hänger din höhäck där.
Annars får du sätta lister på burens bakre insida och en på framsidan, men det betyder att du inte kan ha en dörr som öppnar hela sidan (lättare vid städning).
Hoppas du fattar hur jag menar 
#6 - Ehm.. tyvärr, men min häjrna fattar ingenting hur många gånger jag än läser det där. Jag fattar att man kan hänga 2 krokar i taker & 2 krokar där den ska sitta, men sedan så fattar jag inte så mycket mer. 
Nu fattade jag.. iallafall alternativ 1. ^^

#10 - Precis, då tänkte jag rätt. :)
#6 hihi! :D skalman är med på bild på din hemsidan och visar upp viltgul! :P va glad jag blir ;P
Medarbetare på Hundar.ifokus

#12: Jopp, har du nån större bild på honom som du vill ha där så maila mig den, och skriv lite text om honom, så fixar jag det. ;)
Kul