Förbannelsen med en smart kanin
Det känns som att sedan jag började träna Mello har hon börjat utforska knep på egen hand. Hon har t.ex. lärt sig hur man puttar upp dörrar, hur man välter vattenkannor för att få bada se rulla sig i en vattenpöl… och att det bästa sättet att få uppmärksamhet är genom att hoppa på mattes tangentbord. Men igår möttes jag av något helt nytt!
Hon har nämligen
1. Lyckats ta sig ur buren genom att flytta toalådan som "nyper ihop" gallret (se bild, lite mer förklarande)
2. Hoppat upp på vardagsrumsbordet, öppnat en burk russin och ätit upp halva.
Så när jag kommer hem sitter hon med huvudet i russinburken och är jätteglad… Hur lyckas de ens komma på sådant här? Haha, så roligt med intelligenta djur som är en utmaning :D
Och eftersom att Mello är frigående annars så är såklart lägenheten kaninsäkrad, så inget farligt hände eller kunde hända. Förutom att hon tjockar upp sig med godis nu…! xD
Haha! Det är sånt som är så härligt med kaniner! :']
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
haha awweee
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Min kanin är likadan! De är så smarta djur!
Kramar
Linda & Djuren
Hihi ja de är så roliga! :D
Har en frigående belgisk jätte, ännu ej färdigväxt, som vet hur man väcker husse… Inte så uppskattat av husse. Sture brukar också stå tillsammans med katterna innanför dörren när man kommer hem, han vet att det är vägen ut på gården och där går han gärna. Sen ska han alltid vara med och säga hejdå på morgonen. Men så mycket bus gör han inte. Ja förutom att hoppa upp på tangentbordet och äta upp mina viktiga papper.
#6 Haha! Men de är ju för goa de små knäppisarna. Tror min lilla har börjat bli lite "för" bekväm här hemma så att hon vill hitta nya äventyr. I skrivande stund springer hon runt ovanpå sin bur och försöker sno hö ur påsen, trots att buren är full av det. Aja, förbjuden frukt är ju godast. Och vill hon kämpa för hö så varsågod.. ;)
Ja vore min liten så skulle vissa hyss kanske inte verka så farliga. Som väckningen. Nu väger han strax över fem kilo och är inte fördigvuxen än. Men det har jag såklart valt själv. :-) Ville ha en bjässe och det får jag nog också. Han är charmig även när han tuggar i sig mina böcker och öppnar konstiga fönster genom slumpmässiga tryckningar på tangenterna… ;-)
Dom är för härliga.. Fast inte jämt. Min frasse hona är grön omöjlig o hålla inne.. Fort knox o Alcatraz skulle inte palla trycket för hennes upptåg! :-) är väl o svetsa som gäller!!! :-P
Det känner jag också igen. Hade min instängd innan, han skulle ärligt kunna tugga sig genom dörren för att slippa.
#8 Haha åh, jo ibland lämpar sig kanske lite mindre kaniner för bus. I min lilla lägenhet skulle jag bli nedsprungen om Mello vägde några kg mer. Men hemskt mysiga är de de större raserna! :D
#9 Jaså ytterligare en rymmare? Min lilla har lärt sig att gå ut och in ur buren själv nu, så nu vet man inte ens när hon varit på vift… Så nu blir det att tänka om ifall hon kanske borde vara frigående hela tiden! :)
Ojdå! Stor risk för dålig mage efter ett halvt paket russin…
#12 Jo verkligen, dock tuggar hon på vanlig mat med god aptit och har inte visat några tecken på problem med magen! Var lite orolig till en början, men hon verkar ju ha klarat sig finfint min lilla champion :)
#13 Så skönt, hoppas magen klarar sig!
Ingen hit med frigående innekanin som är lös i magen…
#14 Ja, blir inget mer godis som kan rubba balansen de närmsta dagarna i alla fall! Hehe nja, hinner hon inte till toan innan naturen kallar kan det ju minst sagt bli mindre mysigt… ^^