Vad är det för fel??
Min ena kanin bajsar konstigt. Är det som hon är lös i magen?? Om hon är lös så är det väll hö och vatten som gäller??
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Det där är "nattbajs", alltså den sortens bajs som kaninen ska äta.
Om det ligger kvar i buren så får kaninen för mycket protein. Minska på kraftfodret!
Din kanin är inte dålig i magen, bajset är helt normalt men det ska som sagt ätas upp egentligen.
Aha ok ;)
Haha älskar mina kaniner lite FÖR mycke altså ;P
/ Cornelia Andersson,

#2 kan bara tillägga lite :)
kaniner rensar sina tarmar VARJE dag så dom äter det mesta av sitt bajs på kvällen för att det är det bajset som har mest proteiner och vitaminer mm,
men jag har inte rikitgt sett att mina kaniner fått så "löst" bajs som "kvälls bajs" så jag skulle nog som #2 sa ta ner lite på kraftfodret. :)
hur mycket pellets får dina kaniner om dagen ? :)
(bara lite nyfiken ;) )
eftersom det är 2 i den buren så blir det ungefär 2-2,5 dl /dag.. O,o är det för mycke??
Ger dom hö, grenar (från äppelträd) + att de får vara i rasthagen och därmed får i sig gräs.
/ Cornelia Andersson,
#5 Ja det är det. Är det hermelin? Räcker med 0.5dl/kanin, det är vad jag ger min lejonhuvade kanin, och mina andra 3 dvärgkaniner med
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Den ena är Hermelin/lejon å den som då jag trodde va lös i magen är en dvärgteddy ''teddylöwen''
/ Cornelia Andersson,
#7 Okej testa med att ge bara 0,5dl/dag/kanin och se om det hjälper:)
ok :) altså 1dl /dag? :P
/ Cornelia Andersson,

aa 2-2,5 dl är ganska så mycket för så pass små kaniner, så sänka ner det till 1 dl om dagen skulle nog inte skada :) och sen är det bara att fortsätt med grenarna och gräset för det är riktigt bra :D
#9 1dl tillsammans/dag alltså 0,5 dl/dag till kanin, det är vad jag ger, fungerar till mina.
ok tack :)
/ Cornelia Andersson,