Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3764 ggr
Lurvas11
0

Din kanin?

Vad heter din kanin/kaniner?

Du får gärna skriva ras, födelseår och lägga till en bild också. Skriv gärna lite om personligheten, men det är inget måste.

Hälsningar Lurvas11Glad

Lurvas11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då börjar jag då.

Min kanin heter Lurvas

Han är född 2011-5-14 och är alltså ca 5 månader

Han är Lejonhuvad (75%) och dvärgvädur (25%)

Han är svart/gul japanteknad.

Lurvas är en busig kille som älskar att vara i gräshagen.

Han är duktig på att hoppa så jag kommer troligen börja tävla nästa månad.

Hälsningar Lurvas11Glad

dermot
0

De heter:

Tixie, dvärgvädur, viltisabellabrokad

Abigail, dvärgvädur, viltgrå

Jasper, dvärgvädur, bourgogne

Vilse, lejonhuvad dvärgvädur, japanbrokad

Vilda, dvärgvädur, viltgrå

Vampyr, Rex, dalmatin svart

Gwen, hermelin, viltgul sotad

Kricket, lejonhuvad dvärgvädur, japanbrokad ev. Till salu!

Charlie, dvärgvädurskorsning, svartbrokad

Gucci, hermelin, viltgrå Till salu!

Cidde, dvärgvädurskorsning, japantecknad (svart/gul) Till salu!

Nogger, Rex, castor

Lasse, Fransk vädur, viltgrå manteltecknad

Cerice, Fransk vädur, Schwarzgrannen

Facinelli, rexpälsad dvärgvädur, japantecknad (blå/gul)

Arcangeli, rexpälsad dvärgvädur, japanbrokad

Melini, dvärgvädurskorsning, japanscheck Till salu!

Uemelli, dvärgvädurskorsning, japantecknad (blå/gul) Till salu!

---

och två bor borta….

Breaking Dawn, dvärgvädur, viltblå

Lilla Hjärtat, rexpälsad dvärgvädur, otter blå

Uemelli på bild :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Teddyvide
0

Mina kaniner heter Vide, Blue Ace (kallas Bluie), Tasha, Geisha och Bambi. Ungarna från min senaste kull (disneykullen) som fortfarande bor här heter Bianca, Blunder, Aladdin, Ariel och Wall-E. Orkar inte skriva mer om dem nu… =)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

Namn: Smilla
Ras: Lejonhuvad kanin
Född: 2011 - 04 - 12
Personlighet: Sprallig, snäll, busig

Namn: Flizan
Ras: Lejonhuvad kanin/lejonhuvad ddv
Född: 2010 - 02 - 06
Personlighet: Supersnäll, genomgo och myskanin

Namn: Albin
Ras: Bj (ev annan kanin med)
Född: 2009 - 04 - ?
Personlighet: Nyfiken, snäll, lite sprallig

Namn: Alex
Ras: Lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvv (pappa till Flizan)
Född: 2009 - 08 - 11
Personlighet: Jättesnäll, helmysig, social och lugn

Namn: Tufsan
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Född: 2006
Personlighet: Snäll kanin. Pigg & alert i sele.

♥Bilden är på Smilla♥

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

Har 3 godingar här hemma i nuläget, börjar från vänster (se bild):

* Solöns Ulva, hona född 2011-04-09, white zobel blå dvärgvädur. Varit reserverad men är nu hur go som helst. Än så länge utställd på 90p i B-klass.

* Zvintos Froste, hane född 2009-07-30, vit blåögd dvärgvädur. Världens goaste kille som alltid vill bli gosad med så fort man kommer till buren. Utställd på som bäst 94p i A-klass.

* Rosengårdens Bosse Bus, hane född 2007-06-19, zobel blå dvärgvädur. En riktig cooling som gärna undersöker allt och tar nya upplevelser med ro.

marty94
0

Åkerbys lilla Troja - Blandras
Född: 2003

Åkerbys lilla punk rocker - Lejonhuvad/dvv
Född: 2008

Åkerbys it was meant to be - Hare/dvv
Född: 2011

Åkerbys it just happend - Hare/dvv

Åkerbys a beautiful mistake - dvv

Guldvingens lucky strike - Vädur/hare

Ekas little one - Vädur

Gurkan - Blandras
Född: 2010

Black jack - Dvv
Född: 2010

Snöflinga - teddy/dvv
Född: 2009

Sally - fransk vädur

Smulan - dvv

Brumelina - Teddy/dvv

Dora - Lejonhuvad

Bilden på Guldvingens lucky strike <3

Bild av: Linda Gustafsson

Viccan92
0

Stampe japantecknad dvärgvädur. Ca 5-6år gammal. Väldigt lugn och gosig kille. Bråkar aldrig med någon oavsett ålder och kön.

Merry isabell scheck. 2½år. Mer eller mindre galen. Han har sina bra dagar och sina dåliga. Är det en dålig dag sticker man helst inte in händerna.

Freedom svart dvärgvädur 12%löwen. 2½år. Barnbarn till Stampe och född hemma hos mig. Mycket pigg och kelen.

Knut svart, vit holländare. 3mån. Framtida avels, hoppkanin. Väldigt modig och mycket energi. Kelen.

Rachel svart, vit holländare 6mån. Framtida avels, hoppkanin. Lite blyg men så himla go. Dock helt orädd och mycket busig i rasthagen.

Lilla Knut på bilden.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

NaDa...
0

Mina kaniner:

Mando diao - Viltgrå dvärgvädur, född 17.03.08. Han är en jättegosig kaningrabb och han älskar att kasta runt träbitar, knäckebröd och yja.. allt han KANI kasta runt sig… ;) Han var min första (och enda) kanin från uppfödare, han är utställd på 93,5 poäng.

Elvis - Viltgrå dvärgvädur, född 09.06.09 som föddes här genom tjuvparning då vi trodde att Mando var en tjej.. Så Lisen är mamma och Mando är pappa till Lisen. Han är en superduktig hoppare men lite orolig av sig. Men när han är lugn är han sååå söt och snäll. :)

Lisen - Blå dvärgvädur, född 28.04.07. Min blåa prinsessa, hon älskar att hoppa upp i famnen och slicka på ens fingrar, och kräver alltid uppmärksamhet:) . Hon är en bestämd dam som är väldigt agresiv när det kommer till mat, vet faktist inte varför. Hon kommer från en zoobutik då hon skulle sällskapa min förra kanin Hoppsan.

Coccos - Svart Holländare, född i början av 2010 (okänt datum). Han är nog den mest underhållande, roligaste och gosigaste kanin jag någonsin har träffat! Han fick mig värkligen att öppna ögonen för holländare, och att de är en så underbar ras. Jag såg att han var uppe på en djurskyddsförenings hemsida och en vecka senare var han här.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Eriikaa
0

Min kanin heter Puff, han är en zobel blå lejonkanin. Han är född 140709 och är alltså lite över två år. Jag hämtade hem honom när han var nio veckor.

Han var minst i sin kull, och den kaninen som inte gick ihop med sina syskon eller andra kaniner. Han fick plats i min ena hand när man var nio veckor, då var jag tretton och hade inte särskilt stora händer. ;) Han är fortfarande liten, men har växt otroligt mycket sen vi hämtade honom. Han väger ungeför ett kilo.

Puff är otroligt busig och ska absolut ha sin vilja igenom! Han är också envis. Han blir alltid superglas när man kommer ut till honom och sitter ofta och väntar vid dörren på morgonen. Han är kelig när han vill vara med. ;) Han har helt enkelt en stark personlighet, och är världens underbaraste kanin.

Kanske blev en lite lång text. Skäms

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Lurvboll
0

Hassel - Hon är min lilla speciella ögonsten!<3 Den första kaninen jag fick. Hon är född i december så hade henne inne i början men nu är hon 1 och ett halvt, fyller 2 i december.
Hon är vit med bruna ögon, de kan ibland se ut som att det ena är blå, fast det inte är så! ;P Blandras, tog henne av min granne som inte precis var seriös. Snarare tvärtom, tjuvparning m.m.
Men hon är väldigt duktig hoppkanin. Har en underbar hoppteknik och passligt med fart på då vi hoppar. Och mycket snäll om hon hanteras på rätt sätt! Hon har hoppat 50cm, dock så var det en oxer.

Rainbow - Min lilla Bow. Min egna uppfödning, var inte alls meningen, men ja, sånt händer. Hon är dotter av Hassel och är cirka 4m gammal.
Hon är väldigt självständig, och vill inte bli kelas med i onödan. Pigg och lättskrämnd. Har nu sett att hon troligen kommer få samma hoppteknik som sin mor, eftersom hon har bra flyt och hoppar fint, fast hon bara är 4m. Hon har hoppat 30cm hittills, både oxer och rättuppstående, men vill inte sätta för stor press på henne nu i början, bara låta ha henne lite kul och få in flytet! :)

Där var lite om mina små änglar! <3
(Först kommer en bild på Hassel)

I give you all my love, rabbits...<3

Lurvboll
0

(Bow)

I give you all my love, rabbits...<3

CorneliaAndersson
0

Mina: (från vänster, se bild)

Bellamy, Hermelinkanin, 3år, viltisabell. Snäll tjej som dock är osäker å som kan göra ifrån sig ''morr-ljud''.

Anderssons Alexi, Hermelin/Lejon, ca 4mån, svart otter brokad, Jätte härlig tjej som är väldigt rund och fin, hoppar med god teknik.

Miranda, Dvärgteddy ''teddylöwen'', ca 4mån,
weinertecknad gul/svart japantecknad, Super söt tjej, väldigt nyfiken. Jättemysig som ÄLSKAR att busa med Alexi och att bli borstad :)

Superstars Sture Junior, Hermelinkanin, ca 1år & 10mån, Viltgrå, Härlig kille som hoppar fint, gått utställning med tidigare ägare (blir förmodligen utställning hos mig med)
Högsta poäng i klass B=95
Högsta poäng i klass A=94,5

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Borgbackens
0

- Solvikens Dixie
Teddyvädur, 5 månader
Vit blåögd
Jättesöt, snäll & go. Lik en trasdocka till sättet, man kan vändra & vrida på henne, utan att hon störs av det ett dugg :) Kan dock vara en liten diva när hon inte får som hon vill.
Smeknamnet här hemma är Bulldozer.. ^^

- Ljungnäs Arvid
Teddyvädur, 3 månader
Gul/svart japanbrokad wienertecknad? brunögd
Jättefin kille! Otroligt snäll, lugn och försiktig i temprament. Älskar att ligga och gosa antingen innanför tröjan, eller upp i halsen.
Min go pöjk!

- Möllans Alissa
Teddyvädur, 2,5 månad
Gul/svart japantecknad wienertecknad blåögd
Jättelugn, lik en trasdocka hon med! Kelsjuk och matglad liten tjej!

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

spacesheep
0

Marshmallow "Mello"

-Är en lejonhuvad liten rackare, madagaskarfärgad
-Född 06/06-11 
-Är en hona
-Är världens lilla busfrö, älskar att upptäcka nya saker sålänge som matte är med (annars är hon en liten fegis), är social som få och klumpig. Älskar mat av alla dess slag och vill helst få allt på sina egna villkor. Den ömma punkten är pannan och rötterna på öronen, kliar man där somnar hon på stört. Är smart som få och hittar på rackartyg hela tiden - kan t.ex. öppna sin egen bur och burkar.

Soffido
0

#6 Åååh, lilla Lucky! 

Jag som är Guldvingens, inte jag som födde upp honom utan min syster, men han var min favorit redan som nyfödd :).

Suskiv
0

Namn: Siscolitens Dior, kallas endast Dior eller Diora. Går även under namnet Morrhoppan.

Född: Oktober 2010 så hon är precis ett år

Ras: Dvärgvädur

Färg: Viltgrå

Personlighet: Det finns en anledning till att hon kallas Morrhoppan. Hon morrar nämligen åt min man. Hon har aldrig gjort nått förutom att hon då alltså morrar åt honom när han ger mat osv. Är precis som alla andra våra djur något knäpp. Gillar tex att hoppa runt med en barnpall på ryggen, välter sitt hus och håller på med en hel del andra helt knäppa saker. Är annars väldigt lugn och lat. Ingen blivade hoppstjärna här inte.

Har tyvärr inga bilder på den här datorn.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Raspberrys
0

Namn: Tjejen
Ras: Holländare svart,vit
Född: 2010-11-13
Personlighet: Tjejen är en busig liten kanin som ÄLSKAR att mysa och hoppa! Hon är frigående i huset och är som en hund då hon vifftar på svansen och "Skäller" på mamma på morgonen. Tjejen är mamma till Malwa.

Namn: Malwa
Ras: Lejonhuvad kanin (50%) och Holländare (50%)
Född: 2011-05-16
Personlighet: Malwa är en glad tjej på 6mån. Hon ÄLSKAR att hoppa, det spelar ingen roll vad hon hoppar. Jag ska snart åka ut och tävla ( När jag hittar en tävling )

Namn: Killen
Ras: Hermelin (Blandras)
Född: 2008-06-13
Personlighet: Hoppglad (Hoppexpert!) Ska tävla med honom snart! Han fäster sig gärna bara vid 1-2 personer. Han är Albino.

Bild:Linda Meijer (Jag)

// Linda

Kramar

Linda & Djuren

Lurvas11
0

#1 En till bild =)

Hälsningar Lurvas11Glad

Körsbär
0

Chester Lejonhuvad dvärgvädur Gul/svart japanskbrokad Charmör, ett ljus i vardagen är han! Han hittar på olika bus att göra för att skrämma en. En snäll kanin som alldrig skulle bitas! ;)

[Cameliont]
0

Jag har två franska vädurar:

Myran -svart manteltecknad hona, jättesocial och matglad.

Bamse -viltgrå kastrerad hane, en riktigt duracellkanin men jättesnäll.

Myran och Bamse är frigående innekaniner och kommer förhoppningsvis kunna leva tillsammans i framtiden. (Bamse är nyligen kastrerad).

[Nalle-]
0

Tussilagon's The Ruined Puzzle "Puzzel"

Teddyvädur, snart 3 år gammal. Världens kelsjukaste tös! Otroligt lugn, men kan ibland få något fnatt när hon är i selen och skjuta iväg åt något håll. Tycker om att hoppa men är vääääldigt långsam och sätter sig gärna och tvättar tassarna mellan hindren. Puzzel är vilsiames japantecknad Glad

Jakarandas Lova

En blå dvärgvädur på snart 9 månader, men hon är fortfarande min lilltjej. Har mycket spring i benen och gör många glädjeskutt i hagen. Otroligt charmig och tokig kanin, man måste ofta skratta åt henne Flört Lova tycker också om att hoppa, men får ofta för sig att sticka iväg mellan hindren.

Bild på Lova, har ingen på Puzzel på den här datorn. Vill ni se mer bilder så finns det på min blogg! Länk nedan.