(S) Fransk vädur
Jag måste mot min vilja försöka hitta ett bättre hem till Eddie som jag haft i en månad. Han måste vara utekanin eftersom han inte tål inomhusklimat och nu har en familj som bor i närheten av oss blivit av med sina utekaniner. Någon har brutit sig in med kofot och kaninerna är spårlöst försvunna!
Eddie är 6 månader, blå brokad och har inte stamtavla men han är världens snällaste myskanin som älskar att skutta i sele och gosa.
Snälla hör av dig om du kan erbjuda underbara Eddie ett kärleksfullt hem med stort utrymme utomhus och mycket motion/aktivering!
Vi har en nybyggd utebur, den är jättebra om man bor bättre än oss. Måste hämtas med släp eftersom den är jättestor, 220x100 cm ungefär. Annars skulle han säkert trivas jättebra som stallkanin eller liknande.
Om du bara vill ha Eddie med alla hans tillbehör så kan jag mötas upp i trakterna kring Uppsala/Stockholm. Jag vill inte (!) att han ska flytta runt mer och jag vill hålla kontakt för att veta att han mår bra.
Du ska ha tid, utrymme och ekonomi att ta hand om en stor kanin och jag vill helst inte att han ska ingå i avelsprojekt utan vara kelkanin.
Seriöst intresse tas via Pm, tack!
Hoppas verkligen det finns någon som vill ge min fina goa Eddie ett bättre hem! Jag oroar mig så sjukt mycket för hans säkerhet.
Så synd att han inte är kastrerad.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#2 Vågar inte göra det nu eftersom han måste vara ute och det är så kallt på nätterna… Men till våren skulle det gå jättebra.
OM transport hade varit lätt och lösa, så hade han jättegärna fått bo här. Men det är ju så typiskt att man ska bo så långt ifrån! 
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jo det är klart. Jag har ju själv inte råd med sån lyx just nu. Så ska nog leta efter en hona till sommaren just därför.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Det skulle säkert gå att ordna längre transporter också, men vill helst undvika det. Å andra sidan oroar jag jättemycket för att Eddie ska bli tagen, så längre transport är ju bättre än det i alla fall…
Finns det ingen som vill ha en jättego frasse?
I natt hade vi räven på våran altan, känns som en mardröm just nu med både hot om stöld och räven som skrämmer Eddie på nätterna!
Finns det någon i närheten som kan ta hem Eddie till sig medans jag fortsätter försöka hitta ett bättre permanent hem till honom?
Eddie flyttar till sitt nya hem idag, tråden kan låsas.