Vilka färger? pälstyp?! :o
Hej!
Jag ska antagligen avla min kanin-hane med min mosters kanin-hona :) Och min kanin, Bob, är en hermelinkanin med rexpäls, Madagascar-färgad. Min mosters kanin, Stumpan, är minilejon. Men jag vet inte riktigt vad hennes färg heter. Hon är Mörkt grå med ljust runt ögonen, under magen, under tassarna osv. (Har tyvärr ingen bild på henne, men får fixa det!)
Båda har bruna ögon :p
Vad kommer dom få för färger, och vilken päls tror ni? :o
Tacksam för svar <3
MVH/ Josefin, Bob och Stumpan :]
Färg går inte att säga, eftersom vi inte vet Vilken färg? honan har (får vänta på bild).
Rent pälsmässigt så blir ungarna rexbärare.
Sen kan det bli alla enkelmanade, eller ungar med och utan man.
Det beror på om honan är enkel- eller dubbelmanad.
Jag tror hon är enkeltmanad! Måste fixa en bild på henne när jag kommer hem till henne nästa gång!
Honans färg heter blå otter.
Ungarna blir förmodligen svarta och svart otter, kan även bli madagaskar om honan bär på gult, blå om hanen bär på blå, och isabella och honan bär på gult och hanen på blått.
Hälften av ungarna kommer bli enkelmanade och alla kommer vara rexbärare.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
#3 hon ser inte ut som ett "mini-lejon" med tanke på öronen och så ser hon ganska stor ut.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Okej, tack! :)
#5 Hon e ganska liten irl^^
Fast jag håller med #5 om att det inte ser ut som ett "minilejon". Ordet "minilejon" brukar väl användas för en lejonhuvad kanin som är för liten. Men denna hona har i mina ögon solklara "dvärgvädursöron", dvs öron som kaniner tenderar att få om det är dvärgvädur i den.
#7 Ja, okej. Men hon köpte henne från en tjej som hade fått en kull och uppfödaren sa att hon var minilejon.
#8 Då har den uppfödaren fel, för hon är definitivt inte minilejon :) Skulle gissa på lejonhuvad kanin med förstora öron eller korsning :)
#9 Skulle nog tippa på korsning isf ^^
#10 Ja tror jag med mest på :)