Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 463 ggr
mjuhm
0

Orolig - Vad är det med henne?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu skriver jag här bara för att jag blev lite orolig idag, är kanske allt för nojjig nu.

Hur som helst så har jag en innekanin som bor i mitt rum. Hon får sin mat kring 4 på dagen & då brukar hon ALLTID springa fram till gallret för att få mat, även om hon får mat innan. Idag så satt hon bara där. Lockade henne till burgallret med en vindruva som hon tog. Vid 4, när hon normalt skulle få sin mat, gav jag henne först en bit genom gallret, & hon tog den inte, annars brukar hon alltid vara hungrig. Öppnade gallret & hon bara satt där. I vanliga fall springer hon direkt in i huset när jag försöker öppna buren, men inte den här gången. Jag brukar heller inte få ta upp henne när hon är i buren, men det gjorde jag. Hon har inga problem med att bli lyft, men hon tycker inte om att bli lyft "under armarna", men idag, hängde hon bara där. Dock hade hon klaröppna ögon & såg frisk ut, bortsett från betéendet.

Hon har fortfarande inte ätit nånting.
Vetrinären har stängt, så kan inte ringa till dem..

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

WilmaP
0

Har ingen aning om vad det kan vara. Har veterinären öppet imorgon? Om hon inte har börjat äta imorgon så ring veterinären genast! 

Hoppas det löser sig, kram. :)

mjuhm
0

#1 Nej, tyvärr. Dom har stängt hela kvällen.
Ska se om hon vill äta nånting nu. Rynkar på näsan

Viccan92
0

Berätta hur det går. Vet inte om det är samma som min hane. Du får berätta mer imorgon.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

lomsen
0

Var bor du, försök få tag på vide/sälg för barken på det är inflammationshämmande och febersänkande. Jag räddade en hona med att ge det, hon piggnade till och började äta och mådde sen bra.

Har din kanin varma öron?

mjuhm
0

#4 Jag bor i Skellefteå.

Nej, hennes öron är ISKALLA.
Fick i henne liiiiite pellets igår. Och hon lät mig fortfarande ta upp henne & sprang inte undan.

Clariiz
0

Testa ge critical care och massera magen.
Du kan också blanda lite pelelts med vatten och ge med spruta. Men det viktigaste är att hon får i sig vatten.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

mjuhm
0

#6 Ska massera magen lite. Har ingen spruta, men ska se om hon vill äta om jag blöter upp pellets.. Och jag ska försöka få i henne vatten.

Lillhems Kaniner
0

Ok det är magen som krånglar är det vatten och hö som gäller. det finns andra veterinärer du kan ringa för rådgivning och imorgon om hon inte är bättre så åk in med henne.

mjuhm
0

#8 Hon äter hö utan problem, det är pelletsen & vattnet hon inte dricker/äter..

Lillhems Kaniner
0

Så länge hon äter hö är det bra. kaninerna kan klara sej utan pellets men att hon 'r slö och inte dricker vatten är det nått skumt.