Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 998 ggr
Fridaaaa
0

Passande färg till min flicka?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att ev ta en kull på min honkanin Smilla till våren, för hon har så underbart temperament och härlig färg.

Vilken färg? på hane skulle passa henne bra?
Hennes pappa är svart och mamman viltbrokad.

Vill inte höra "vad har du för mål" osv för jag vet vad jag ger mig in på för jag har haft kanin hela livet, tagit kullar innan osv.

Men tycker det är bra att fundera redan nu om jag nu väljer att ta kull på henne till våren, man vet ju inte hur llivet är då eftersom det är 5-6 månader till.

Smilla är lejonhuvad kanin.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Alexis78]
0

Oj vad fin hon var. Jag som inte alls är kunnig inom färger och sånt egentligen, skulle nog valt en ljus färg till henne. Hon ser liksom melerad ut i pälsen och jag tror det kan bli väldigt fina ungar.

[Nalle-]
0

Det är inte utställning du är sugen på väl? Då skulle jag ha parat med en wienertecknad av något slag, eller vit bö. Wienertecknade lejon tycker jag är så vackra. Glad

Fridaaaa
0

#1 Tack! Hon är ett halvår gammal nu, bilden är nytagen :)

#2 Nej ska inte ställa, hon har inte stamtavla :)
okej tack för förslagen:) Det är ju alltid bra att spåna lite i go tid:)

Zvintos
0

Då ställer jag motfrågan - vad för färger skulle du vilja ha ut av parningen? Glad Blir lättare att råda om färg på hane då. Sen kan det vara bra att skriva vad hon själv är för färg också.

Fridaaaa
0

#4 Hennes färg vet jag själv inte då jag har fått olika svar på det både kanel, isabella mm Du kanske vet bättre? Har frågat olika men fått olika svar:) Vill helst ha ungar liknande hennes färg.

Helst undvika svart eller helvita:)

Sä här såg hon ut som jätteliten (längst ut som ligger lite "själv" och bilden i huvudinlägget är hon 6 månader gammal

Lina R
0

Hon är nog en mörk zobelsiames.

För så mycket ljusa och fina färger som möjligt, para med en zobelsiames/viltsiames, en gul ryss, eller en vit rödögd med gulanlag.

En zobelsiames dvärgvädur ska ju inte vara så svår att hitta till henne =). Vill du ha mer fluffiga, välj lejon eller teddy.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Fridaaaa
0

#6 Du ser henne ovan som bebis (den brungråaktiga eller vad man ska säga):
Okej tack för förslagen.
Tror med ljusa färger blir "Bäst" :=D

Härär hon runt 3 månader gammal :)