Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 3099 ggr
Pelzi
0

vad har ni i era hagar?

VAd har ni i era hagar?

jag har stubbar och stockar och en pall som dom kan hoppa upp på och grenar :D

Brukar ni ha sele på era kaniner när dom springer i hagen?

det har jag då jag bara har kompost galler och min kanin liknar en hare så om han nu skulle hoppa över så skulle folk fatta att det är en tam kanin :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Pelzi
0

Ska försöka ladda upp bilder i dag ska fota i dag ändå så får ni se :D Skrattande

http://emmaskaninselar.blogg.se/

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns redan en tråd HÄR, ganska så ny. Glad
Men skriver här ändå, dock en bild jag redan laddat upp förr - funkar inte att ladda upp bilder på nya iFokus för mig Obestämd
Jag har den här hagen som syns här nere, 4x4m (?) fylld med en bur (100x60x60cm) samt den lilla "bolådan" som syns i hörnet av gården, fylld med halm. En stubbe, en "trädstam"/stock, stenar, tegelstenar och en pall. Jag brukar fylla hagen med halm ibland, snöhög på vintern, jordhög på sommaren och färska grenar.

I stallet har jag en "inomhushage" i en box på 4x2.5m (gissar). Den är fylld med en jordhög, massa halm (halmbalarna ligger där), en "bolåda" som ovan, tunnel och grenar :)

I de mindre hagarna är bara beteshagar som är tomma, ibland är det någon vedbit eller tegelsten i.
I kompostgallerhagen (20st) är det ett träd (jag har gallrerna runt trädet), "trädstam"/stock, stubbe, pall/träbänk och tegelstenar.

[EllenAlicia]
0

grenar kottar m.m

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Jag har hinder, stubbar, grenar, leksaker, tunnlar, vattenskål mm. i mina rasthagar :-) Jag brukar inte ha sele på dem när de är där :)

[Fruktiz]
0

Jag har grenar, tunnlar och hus (självklart har de vattenskål) i mina hagar. Mina kaniner har inte sele på sig när de är ute.

[EllenAlicia]
0

grenar,kottar,gräs ;),vattenflaska,ibland hopp och ibland aktiveringsboll,ibland ett liete hus

jag seltränar min kanin så ibland har den sele på sig

Pylva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tunnlar, stockar, bo-hus/transportburar (tycker att det är viktigt för kaninerna att kunna söka skydd om de behöver eller vill det) och förstås vattenskålar med vatten Glad

CorneliaAndersson
0

Jag har grenar, Hus, (Såklart vatten), morötter(typ 2 st), knäckebröd å annat mumsigt, Ibland lägger jag också inlite hö.

På de som jag behöver vänja vid sele brukar jag ha sele på ibland men de som är vana vid seleharjag ej sele på :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Fridaaaa
0

#8 Man bör inte ha sele på i Hage, då de kan fastna. Enbart ha sele när man har dem i koppel ute men inte själva med sele på i Hage.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CorneliaAndersson
0

#9 Har ju självklart koppel också på.. Å har endast sele å koppel när jag ej har grenar å sånt som kaninen kan fastna i, i hagen..

/ Cornelia Andersson,

Fridaaaa
0

#10 i en Hage är det meningen att dem ska gå lösa, utan koppel och sele. Sele  & koppel har man utanför Hage, när man vill gå med dem,träna hoppning osv :)
Aldrig släppa ner kanin med sele och/eller koppel i Hage själva.

CorneliaAndersson
0

Det va någon som tipsade mig med att ha kaniner i sele & koppel i rasthagen de första gångerna man tränar med sele, tillsammans med en annan van kanin..

Det rådet har ju jag följt, trodde att det var rätt O,o

/ Cornelia Andersson,

Fridaaaa
0

#12 Nej det måste man verkligen inte. Har den koppel & sele i Hage kan den bara fastna. Ska du ha sele & koppel i Hage måste du själv vara med i och hoppa i kopplet hela tiden så att den inte fastnar.

CorneliaAndersson
0

Jag e ju med den å håller i kopplet. ALDRIG att jag låter den vara själv där i med koppel å sele

/ Cornelia Andersson,

Fridaaaa
0

#14 Så förklarade du inte i dina förra inlägg :)

alicekanin
0

bra ide att ha sele på i hagen. Men i min kanins bur är ihopbyggd med själva buren och det är tak och golv av nät. Men jag har en pall grenar lite leksaker en trappa( han har det som solsjydd eller regnsjudd).

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

CorneliaAndersson
0

Oj hehe :P

/ Cornelia Andersson,

Fridaaaa
0

#16 Finns ingen mening med att ha sele i Hage. Bättre att dem får springa fritt i Hage.