Kanin iFokus

Kanin

Etikett: minneslunden
Läst 1361 ggr
Saaara
0

Vila i frid Mysan ♥

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även fast hon inte var så tam så var hon speciell. Alla mina kaniner e speciella. Tyvärr, så misstänker jag att Mysan hade livmodercancer utan att jag visste om det. Hon hittades död i hagen med tarmarna omkring sej. Min pappa kollade och tror det kommit från baken eftersom hon var hel och fin så inget djur kan ha skadat hon. Jag funderar på om det verkligen var tarmarna och inte livmodern?                                  Känner mej verkligen hemsk som inte upptäckt detta innan och vilken hemsk död hon måste fått. Känner verkligen en stor saknad. Har hunnit förlora 5 kaniner på ett år nu.

Vill gärna veta mer om livmodercancer, så berätta gärna om ni kan!

R.I.P Mysan ♥

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Wilmuut
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åhh vad hemskt. Ja alla kaniner blir ju speciella! <3

dermot
0

Åh, nej det var ju inte kul :( Jag förlorade själv en kanin igår, det är aldrig kul att förlora sina vänner!

Vila i frid vännen ♥

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Saaara
0

Ne, det e verkligen inge kul. :/

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Cameliont]
0

Sov gott lilla gumman.

Det är väldigt vanligt att honkaniner dör i livmodercanser. Man kan se lite blod innan som kan misstas för rött kiss från ex maskrosor. Många gånger dör kaninen bara utan att ägaren vet vad som hänt.

Har hört att 60-80 % av alla fertila honkaniner drabbas av det eller infektioner i livmodern och om man hinner märka det så är det ändå inte säkert att kaninen överlever, inte ens om man försöker operera.

Enda man kan göra är att kastrera när kaninen är ung, i förebyggande syfte. Men det är ett relativt stort ingrepp och inte alla som vill göra det.

Fridaaaa
0

Vila i frid<3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

alicekanin
0

Ledsen men jag kan inget om det men fy vad hämskt!

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

[Nikodemus]
0

jag me har förlorat min älskade kanin hon for till himmlen den 11 september jag saknar henne så hon blev 10 år gammal den har nu gått en mån o lite till o jag saknar henne elr va säger ni ????????

Fridaaaa
0

#7 Vadå vad säger vi?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.