Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3305 ggr
[EllenAlicia]
1

kaninen gillar inte bäras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!!

när jag ska ta ut mina kaniner så kommer dom för jag tar med mig mat då för att dom inte ska springa och gömma sig,jag öppnar buren och tar tag i ena kaninen och den försöker smita men jag håller i,och dom har börjat lära sig att när den ena är ute och jag ska hämta den andra så springer den iväg..Förvånadär dom rädda för mig??

och i bu´ren (gäller ena kaninen) så hatar den och bli klappat , jag har försökt att inte klappa den och öäka mer och mer men det går inte,känner att det är hopplöst nu assåSkrikandes

tacksam för alla svar!Tungan ute

[EllenAlicia]
0

sorry för dålig förklaring;)

bambiiii
1

kaniner gillar inte att bäras,men om det ddär med klappningen……inte så normalt! han kanske är sur,ledsen på dig eller helt enkelt inte känner sig trygg med dig! min kanin älskar att bli klappad han sover under min hand och varje gång jag kliar honom ¨å lägger han sig på golvet och njuter! :) lycka till!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Lumos1
0

Hej!Jag tror på träning och att de måste vänja sig..Tyvärr tror jag inte man kan göra annat.

.Är det honan eller hanen som inte vill bli klappad?
Hur bor dom?Är du mycket med dom, pratat med dom och så?Det är mycket som kan spela roll tror jag:)

Ljusta
2

Kaniner är individer och de är inte alla som gillar att man klappar på dem, det är inte alls ovanligt. Man brukar kunna lära de flesta kaniner att uppskatta klappar och kli på huvudet/pannan, men kroppen är det inte alla som vill att man rör. Så har man verkligen provat allt och vet att kaninen inte är rädd eller har ont så är det bara att acceptera att man får umgås med dem på andra sätt :)

Kaniner har inte behov av att kelas i grund och botten (men de kan lära sig att uppskatta det!), så bara för att en kanin inte blir myst med så är den inte olycklig (om den får andra behov tillgodosedda).

Ljustadalens kaningård

Lumos1
0

Mycket bra skrivet av #4!

Rafflan
0

Kanske inte vill?

När jag hade kaninerna i mitt sovrum så var dem inte så sociala, yngsta gillade att undersöka allt och sen hoppa in oich sova i buren eller på mattan, älsta låg helst nära mig, under data stollen, nedanför soffan eller bredvid mig i soffan, men dem gillar inte att bli hållna, burna eller klappade. Det är helt okey enligt mig :)

Viccan92
0

Hur ofta kommer du för att lyfta upp dem?

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[EllenAlicia]
0

#3 båda är honor,det är den som är hel brun,jag brukar sitta med dom i hagen och så :)hur menar du med hur dom bor :)

#7jag lyfter ur ddom ur buren till hagen varje dag och bär in dom igen,och när jag klipper klorna och så :)

Fridaaaa
0

Många kaniner gillar att bäras OM man bär på RÄTT sätt och att man tränar dem. Och inte tar upp dem rakt ovanifrån eftersom kaniner är flyktdjur tar dem det oftast som ett hot och blir då rädda.

Bästa är att sätta sig hos dem, t.ex i Hage osv och bara mysa. Låta dem själva upp i famnen om dem vill det osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EllenAlicia]
0

#2 den kommer till mig, nosar på mig hoppar upp i fammnen men när jag klappar så springer den till hörnet och rumpan bot nätet ( tror att den gör det för när hon,zira var ny så bet zingo henne på rumpan), men jag får klappa henne lite då och då:)

tack för alla svar

[EllenAlicia]
0

#9 hur tycker du det är rätt att bära?jag bär dom så dom lutar på mig,eller vad man säger (kan ta bild imorgon) och sätter så hon lutar på min arm(<- Zingo)(Zira->) bär så jag håller ena handen under rumpan och ena mellan tasarna, eller luta på min arm kommer en bild om ni inte förstog ;) (lutar på min arm bild)

Fridaaaa
0

Här är en bild när jag håller Alex, fast jag har en hand på ryggen med och då såklart under rumpan
Tryggt och bra, lättare att hålla emot om dem skulle sprattla, sedan har dem tassarna mot dig, intill kroppen, då brukar dem i regel känna sig tryggare

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EllenAlicia]
0

så bär jag dom :P