Hur bor er utekanin?
Hur bor din utekanin? Skulle vara kul om ni skrev beskrivning och laddade upp bild på hur det ser ut
Sen ska jag också ladda upp nya bilder på min bur men får vänta ett tag med kameran men lovar att det kommer bilder!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Tre av kaninerna bor i såna här burar. Inte helt säker på måtten men tror det är 140x60x65. Den fjärde bor i en liknande men med måtten 110x55 cm. Hade kompostgaller hagar till dom innan men vi har upptäckt att det finns örnar här så nu håller vi på att bygga säkra hagar med tak på. Vi hadde redan en som är måtten 2x2 meter och en meter hög. Håller på och bygga en som blir 1x2,5 meter. Ska bygga en till sen till den fjärde kaninen. Har ingen bild på dom men kanske kan fota sen. :)

#1 och #2 Vad fint de bor!
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Har 11 hon kaniner som går i två stora gårdar tillsammans, mellan gårdarna har jag gjort ett hål i nätet så de kan gå mellan gårdarna. I den största gården finns det en ingång till ett hus där inne finns det hö och torr foder, och det finns även ett 'hus' till där det bara är ett tak och väggar (en vägg är bara halv och en vägg är det ett litet hål i så de har möjlighet att ta sig in) i det provisoriska huset älskar de att vara i. Brukar fylla på med hö där inne osse så de kan hitta hö där med. ;P I den andra gården har vi ett hus (som vi själva byggt) till som är isolerat och står ganska ensamt. :P Där inne kan de osse hitta hö och torr foder. Ute kan de hitta vatten och godsaker som jag lägger där åt dem. :P
Okej dteta lät komplicerat :P men har tyvärr ingen bild och det är mörkt ute nu så jag känner att jag hellre tar några bilder i morgon om det är så att någon är intresserad av bilder. ;P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#5 Vore jättekul att se lite bilder! =)
Har ett kaninhus. Där sitter vita (jättetunga) hyllor där inneburar står på.
Men vi ska snart bygga en 6-fackare. Då blir det 3 burar nere och sedan 3 över. Pappa vill inte ha den för hög så den blir 1,80 och 3,60 lång:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Lägger ut bilder så snart burarna bli klara:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Min balkongbur, ser lite annorlunda ut just nu. Ska försöka ta en bild imorgon på buren.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

allas kaniner bor ju jätte fint! men ni som inte laddade upp bilder, gör det för beskrivningarna låter ju så fina :)
Beskriv också lite mer möbler och sitthylllor i buren som 'Billikanin' gjorde.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#10 jag tror inte jag behöver beskriva så mycket eftersom man ser allt på bilden.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#11 ja men jag menar de andra där man inte ser inredningen.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Nu kommer min bur! Våra kaniner bor inte direkt i en bur utan i en inhägnad som är inrett på ett specielt sätt!
I inhängnaden mot den korta väggen står en stol som de kan hoppa upp på och vara under den, och vi kan sitta där när vi hälsar på.
I självaste buren så står det en toalett i ena hörnet och vatten flaska finns det såklart! sen brevid flaskan finns det saltsten.
På ovanvåningen i buren så har de sitt bo och där hänger vi upp deras godis.
Mot julen så hänger vi glitter där och de går inte bara direkt på ett kallt betong-golv utan har en presening och små djurs spån ovan på.
Sen har de lite broar att leka med och en kruka att krypa in i, så de är ju inte direkt uttråkade
Nu kommer bild nr 1.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Bild nr 2.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

Bild nr 3.
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#13 Ta bort saltstenen. Det är bara dåligt för dom. Gör ingen nytta alls :P
Njurarna förstörs
Emma

#16 okej tack, men de slickar endå inte på den
Förresten vad tyckte du om buren? Fin eller ful?
Men kaniner behöver salt ju, eller? Har sätt på bilder och hos kompisar som har kaniner och på kanin gårdar att de har saltsten, och förresten vad har du läst att man förstör deras njurar?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#17 Det stämmer, saltsten förstör njurarna och är bara onödigt.
Såhär bor mina kaniner.
En-fackaren är ca 130x75x50 och där bor Gucci.
Sen 9-facksburen är omgjord till en 7-fackare.
Dom tre facken längst upp används i princip inte, mest som nödfall, och dom är dessutom rätt små 80x70(=0.56kvr.m)
Nedanför finns fyra fack varav två är 140x70 och två är 105x70.
Grynet bor just nu själv i en 140x70 längst ner och ovanför henne bor Holly och billie. Gramet bor sedan längs ner i en 105x70 och ovanför henne bor Årissa och william.
(Bilden är tagen med mobilen, så det är därför rätt dålig kvalité).
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#19 vad fint de bor!
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Precis runt hörnan (det gråa där är fackburen) står en en-facksbur till som är ca 130x75x50. Den används inte för tillfället.
Skrev på fel inlägg
#17 Dom får tillräckligt med salt genom fodret om man har en bra pellets. Honor som har ungar kan behöva salt och ska ha saltsten men dom behöver inte ha det annars.
Jag har läst det på roslagstulls hemsida (djursjukhus som är väldigt duktiga på kaniner) och här på kanin i fokus. Min vetrinär har också sagt det till mig.
Den var väl helt okej. Gillar inte trixie burar ;) Sen såg jag inga pinnar heller? ;D
Emma
#20 Tack :)

#23 okej tack för kritiken. Tycker inte heller vår bur är så fin ;) Men vi får väl nöja oss med den ett tag till. såg en jätte praktisk bur i en djur affär, med skyd så att det inte åker ut något hö eller spån, sen såg jag också att om man då ska städa buren så ska man kan fälla ut golvet och bara sopa bort all avföring!! Önskar att den hade trappa , för det hade den inte och kaninerna kan ju inte gå ut till inhägnaden om de inte har trappa neråt 
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#19 Oj, oj vad snygg! skicka den till mig när du inte behöver den mer
Hehe nej jag bara skojar men skulle gärna vilja ha en liknande.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
#25 Oj, glömde att skriva att dom har stort och bra! :D Skulle med vilja ha det så stort till mina :(
Varför inte bara bygga en trappa? ;)
Emma
#26 Haha Tack! :) Tror inte jag kommer skrota den buren på ett tag ^^
Här kommer bilder som hör till #5 :P
Dess två gårdarna går de i, det röda lilla huset (till höger) har två våningar och det har vi byggt själva. :P Sen finns det en gård till som inte syns så bra på bilden som förtillfället är obebod, för inne huset behöver renovering kan man säga. :P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Sen har dem det huset (eller vad man nu vill kalla det) som är till höger på bilden. Till vänser på bilden, nedan för det vita fönstret är det ett hål som de kan gå in i och komma in till några burar. :P
Och när de hoppat in genom hålet kommer de in vid fönstret och sen ser ni nog själva hur de gör. :P
Så bor mina kaniner ^.^
Har två honor som bor i en fyrafackare just nu, de ska flytta ut i en Hage på 5 kvm när snön smält bort och jag har hunnit fixa nytt tak till den.
Fyrafackarens mått är cirka 120x60x60 cm, har dock gjort så att de har två fack var dvs Saga har båda övre facken och Tingan har båda nedre facken. I buren finns ett några cm tjockt lager torv och ovanpå det en massa halm och en hög med hö ovanpå huset. Inredningen består av en matskål, en vattenskål, ett hus, kvistar och lite småsaker som tunnlar, korgar etc som byts ut med jämna mellanrum.
Bild på fyrafackaren (gammal bild men den har inte ändrat så mycket ^^) :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Vad fint alla kaniner har det, kul att se :D
Tog mig lite tid och läste igenom tråden nu. ^.^
Mina kaniner har varsin bur och stora hagar som dom kan hoppa ut till direkt i från buren, jag har ingen bild men kan kanske fixa ^^

#26 Jag har haft den buren i mindre än ett år så min pappa skulle nog inte tillåta det ;P Men vi får väl se om några år, kanske vi kan köpa en ny då, föressten så älskar mina kaniner sin "Trixie bur" :)
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#23 vad menade du med pinnar???
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#23 hon kanske menade att kaniner ska ha nått att gnaga på ?^^

#38 Vad fin! Jätte söt kanin också :) Är det en liten holländare?
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥

#39 Ja, inte så liten längre ;) Tiden går sååå fort…
//Ellen
#36 Menar pinnar att gnaga på :) Bra för tänderna och kaninerna tycker att det är skoj :D
Emma
Jag har ingen bild, men jag kan ju beskriva;) Dom bor i en bur som är en trekant som vi har gjort själva. Den sitter i ett hörn i våran Car port i ett hörn. Den är ganska högt upp, kan inte siffrorna i huvudet, men i alla fall runt 1 m upp. Sen är den 2 meter på varje sida (eller kanske inte just två meter 1 90) Den ser ganska cool ut ska ta en bild när vi har målat om den, så att den ser lite snyggare ut;)
#2 - Superfin bur! Jag tycker att burar med rasthage under som kaninen kan gå ner i själv är jättebra!
Dock har inte jag en sådan.. 
Jag har ingen kanin just nu, men jag har tingat en till den 15 april :D
Jag tänkte berätta hur den ska bo ^^
Vi har byggt en Hage (ca. 3x3 meter). I den så ska vi ha en bur som står på ben, buren blir 1-1,5 meter lång och 0,5m bred :) Den kommer vara ca 50cm upp från marken och med en "trappa" ner till hagen :) Fast innan vintern ska vi bygga en riktig vinterbur och ställa den mot husväggen ^^ Har inga bilder.
Var har ni köpt era nät och vad kallas de? Minknät vet ingen vad det är här norr om stockholm…
#50 Gud vad snygg och praktisk! En sån vill jag ha, bara att skaffa lite kaniner att fylla den med. 
Vänliga Hälsningar Lina
Tack! Haha du kan få lite kaniner av mig att fylla den med XD
Vad fina burar alla har :) Ska försöka fixa bilder på mina med! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#61 Gammal tråd :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hehe vet ;)