Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 811 ggr
natha-mjau
0

vad är en bra deal?

Jag planerar ju kull nu, som blir av i början på nästa år.
jag sitter hon funderar på hane, har två stycken att välja mellan här i närheten och funderar på vad är en bra deal med hanens ägare egentligen?
För vad jag har förstått är det bra att man har gjort upp det innan parningen, om man ska betala för att låna hane, om man delar på "vinsten", hur man gör med ungarna om alla inte blir sålda.

Om någon har lust att berätta är jag gärna intresserade av hur ni gör era 'dealar'. Är öppen för alla förslag och ideér :)

bambiiii
0

skulle vilja hjälpa dig men jag vet faktist inte! jag tror att det här är en bra fråga oxå:kan en pappa leva i samma bur som hans son?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Lillhems Kaniner
0

De flesta tar en hundring för parningen, sen får honans ägare ta hand om resten. Sälja dom och ta hand om de som ev inte blir sålda.

Så skulle jag göra om jag nu inte vill ha en unge ur kullen, då skulle jag ta en unge som betalning för PARNING.

natha-mjau
0

Jag står just nu mellan att para min hona med en fin utställningskanin, hon som har hanen är min uppfödare och kan skriva stamtavla (ska själv skaffa uppfödar nummer senare om jag ska fortsätta med avel), vet inte om hon vill skriva stamtavla på ungarna men tänkte höra med henne.

Annars är det en hoppkanin som inte har lika bra teckning, men jätte duktig på att hoppa.

Hoppkaninens ägare låter mig låna hanen gratis och utställningskaninens ägare ska ta betalt tror jag.

Lillhems Kaniner
0

#1 Nej aldrig två hanar i samma bur.

Lina R
0

Finns olika varianter:

- Fast kostnad för PARNING.

- Kostnaden av en unge om det blir fler än 2 som lever till försäljning.

- Procent av vinsten på ungarna.

- 1 unge ur kullen

Prata med ägaren till hanen och bestäm vad som passar er bäst =).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

natha-mjau
0