han kissar i sängen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
min 3månaders kille kissar i min säng fast han går på lådan, oftast.
hade honom hos min kompis som skulle vara vakt åt honom och då kissade han inte i hennes säng en enda gång, han la inte ens pluttar någonstans!?
VARFÖR kissar han i min säng!? och HUR avvänjer jag honom vid detta?? det har hänt ett flertal gånger jag jag börjar bli minst sagt irriterad.. hinner ju itne direkt ta honom till lådan innan han kissat klart och han hoppar ljudlöst upp på sängen så man märker knappt något.
hade tänkt lägga lådan på sängen så jag snabbt kunde läga honom där om han skulle kissa, men då tror han ju att sängen är själva toan.. hur FASIKEN ska ajg göra. snälla, hjälp, är desperat efter tips?.
han kissade i sängen från första dagen jag fick hem honom så det var ju inte så kul. Nu har han vant sig vid det känns det som.
gaaahh..
Testa med att först verkligen skrubba och tvätta sängen ( alt. med någon sån där spray typ Urine Off borde funka det med ) så att den absolut inte luktar kiss. Sen kan du väl sätta dig där med en bok eller något och vänta? Så fort han visar att han tänker kissa så sätter du honom i toletten? Och ifall han kissar i toaletten så belönar du honom :) Det tar nog ett tag, och ifall han hinner kissa så är det bara att börja om. Men det kan ju vara värt att testa!
Det är mjukt och skönt i sängen, jättemysig plats för kaninen att kissa på:p
Låt honom Inte vara där förrän han kan gå på lådan, då kommer han lära sig att vänta tror jag.
Lär honom att kissa på tidningspapper i lådan sen kan du använda tidningspapper i sängen så kommer han förhoppningsvis sätta sig på tidningarna om han behöver:)Funkar kanon med min hane!
okej tack :) #1, men hinner inte ställa honom i lådan :o om jag itne har lådan i sängen förstås. men är det så bra att han lär sig att kissa i sängen, elr tänker de inte så?:/

jag har samma problem med min kanin, men ser jag att han hoppar upp i sängen så lyfter jag ner honom, och hjälper inte det så tar jag fram vattensprayflaskan, det brukar hjälpa
You can't spell Bitchy without Itchy
alltså det kan vara så att han känner att det inte luktar han nånstans så han bara vill märka sitt revir och visa att han är här, han bor här osv.
Hade en annan kaninhona som alltid bajsade och kissade i min säng, det beteendet gick aldrig bort.
Så du får nog hålla extra koll på honom.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Kaniner kissar där det känns skönt, tryggt och mysigt. Dom ska ju stå stilla en stund när dom gör det, och flyktdjur som dom är så gör dom det helst där det känns tryggt. Mjuka underlag och skyddade utrymmen eller utrymmen med god sikt är det dom föredrar. Därför blir bolådor ofta toaletter, och hyllor blir bajsade på =).
Se till att kaninen inte kan komma upp på sängen, eller släpp bara ut den i sovrummet när du är där och kan träna den att den inte får komma dit. Lär den att sängen är DITT revir och där får den inte vara.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
okej tack så mycket! försökte spreja sängen med en äcklig doft från en acnespray..haha men det verkar han inte bry sig om. så får ´helt enkelt hålla ett vakande öga på honom och ta ner honom så fort han e där. men det där med att han märker revir: han kissat stora pölar, så vet inte om det är revir..