Frågor om färg och päls
Halloj. Har undrat lite över om Sotan verkligen är svart, vilket hon inte är med så mycket vita streck i. Men ändå har hon inte lika mycket streck som andra stickelhåriga jag sett bilder av. Jag tror att hon är stickelhårig wienertecknad (pga en vit prick på hakan) men så har hon ju en grå man med stänk av brunt i. Är hon stickelhårig? Hoppas ni kan se något fast gallret är i vägen.
Och så har jag undrat lite över Klaras päls, hon blir alltid så ful att hon ser ut som en räv med skabb när hon fäller. Jag har tänkt att hon kanske är rex, men hon var inte krullig när hon var liten och hon var en liten lejonman också. Vad kan hon vara, bara vanlig enkelmanad?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Troligen är hon bara solblekt, vilket ger de bruna tonerna i manen. Vita hår är troligen pga wienerteckningen.
Desutom är stickelhårig ingen färg, enda rasen som har "stickelhårsfärg" är silver, och det tror jag inte din kanin är.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Kanin nr2 är en helt vanlig enkelmanad, rex ser inte alls ut så.
#2 Men Svensk päls är ju stickelhårig, då måste det väl vara en färg? Jag förstod inte riktigt, och det "solblekta" bruna finns där även vintertid och när det inte är så soligt. Vad kan hon vara för färg då?
Just det svensk päls finns ju också, men din är en helt vanlig svart wienertecknad.
Solblekningen sitter ofta i några pälsbyten, precis som jag har ljusa slingor i håret året runt.
#5 Men varför är hon så vit då?
#6: Det finns de som får en hel del vita hår. Inte önskvärt i aveln alls, men det händer. Precis som andra färger kan få icke önskvärda attribut.
#7 Okej, tack.