Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 609 ggr
Moalinn
0

nu när det börjar bli kallt

Hej!

Har en fråga, hur gör ni nu när det börjar bli kallt ute?

Jag har min lilla skitkanin inne, men jag känner att det tar emot att ta ut honom nu när det är dryga 4 grader ute. Vet att han egentligen klarar det men det tar emot otroligt mycket :p

Har ju bara en rasthage typ som han är i, sist la jag en hög med hö som han kunde burra in sig i om han kände för det men nej, helt onödigt tyckte han och la sig i sin tunnel istället.

Så hur gör ni och var bör man göra för kaninens bästa? :)

(han är en dvärgvädur, 6 månader)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[_annaH]
0

Har mina kainer inomhus, tar sällan ut dom när det är under 10 grader, men annars har jag dom ute högst 15 min. Så jag har inget speciellt till dom. Bästa är ju att ha dom ute så lite som möjligt.

Moalinn
0

okej, problemet är bara att han har så otroligt mycket energi så han vet ju inte vad han ska ta vägen inne i buren. Men får försöka lösa det på något sätt, tack för svaret iaf :)

Medarbetare på Djurfoto

[_annaH]
0

Har du inget rum som han kan få springa i :)?

Moalinn
0

Jorå, det gör han hela tiden.. men det räcker oftast inte eftersom att när han är ute så har jag två hinder och två tunnlar (en enkel och en med tre tunnlar) och det tyycker han är skitkul, men det får ju inte plats här inne då mitt rum är ganska litet :p

Medarbetare på Djurfoto

[_annaH]
0

Hmm då vet jag inte vad du kan göra. Hoppas du får ett bra svar av nån annan med lite mer ideer :)

NaDa...
0

Jag har mina ute, men med sovlådorna fulla med halm så att de kan värma sig!

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥