han lägger pluttar bara i sängen? glädjeskutt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
min lilla holländare är ca 2 månader. han kissar i lådan och lägger pluttar både i lådan och lite överallt..
När han springer fritt i rummet så KAN det hända att han lägger pluttar nånstans. Men varje tillfälle hanfår att hoppa upp i sängen så lägger han ALLTID pluttar där. Även om jag har städat sängen och tagit bort all lukt.. hur får jag honom att sluta?
Och varje gång han får springa fritt hemma så blir han heelt galen. han rase'ar runt som en rallybil och han få ryck så att han flyger upp i luften som en studsboll. haha supergulligt! Gör han det av glädje??
Han är också väldigt morgon och kvällspigg. Han blir jätte sprallig i buren unt halv6 på morgonen och runt 11 på kvällen. Då rusar han fram och tillbaka och skakar i gallret och biter på det.. Men jag ska väl itne ta upp honom då för då lär han sig ju att han får komma upp varje gång han för oväsen?
:P
Hur du får honom att sluta plutta i sängen vet jag inte. Mina gör också det även om de är rumsrena i övrigt.
Springa snabbt och hoppa runt som en tok gör de när de är på riktigt bra humör. Visst är det supergulligt :)
Kaniner är av naturen morgon och kvällspigga. Vildkaniner är som mest aktiva i gryning och skymning. Försök hitta en rutin så att han får skutta fritt en stund på morgonen och kvällen. Mina brukar få skutta medan jag gär mig i ordning inför jobbet på morgonen och sedan hela kvällen från cirka 18 fram tills jag går och lägger mig.
Jag har oxå en holländare som är 6 månader han bajsade lite överallt men då brukar jag säga fy och knuffa bort honom lite och nu har han lärt sig att man inte ska göra dt!
Min kanin gör samma sak det där med springande och skuttar i luftrn han brukar åka in i elemntet när han springer snabbt! (han hinner inte bromsa eftersom golvet är halt! ;) haha
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Har ju mina kaniner utomhus. När jag släpper ner som i rasthagen så springer de ja jäklans ;D speciellt de 2 ''unga'' (ca 16veckor) hehe ;)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
hihi okej(a). får försöka lära honom att det är fy att najsa i sängen xd.
haha ja det är supergulligt! Han skuttar sådär nästan jämt! ( åker in i saker i farten mm)
jag brukar ta ut honom på morgonen och deffinitvt ett tag innan jag lägger mig fast då blir han ännu mer hypad än om han får vara uppe ett tag innan läggdags och inte just innan.