Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 920 ggr
Lumos1
0

(K)Kastrerad hona

Hallo!Är en nybliven ifokusare som är här i första hand för att läsa allt om kaniner och delta i roliga diskussioner:)

Jag har sedan tidigare en hane och kommer nu  få utökat med plats i lägenheten och får då plats med en större bur.

Siktar på en stor två fackare, får se om någon dyker upp eller om det blir till att bygga själv…

I väntan på detta då det kan ta tid att hitta den perfekta kaninen lägger jag ut en annons redan nu.

I mitt hem finns stora ytor avsedda för kaniner, kartonger daglig Motion och mys såklart!Lägger ner mycket tid på min kanin och han får dagligen färska grenar och på helgen torkad frukt!

Jag letar i första hand efter en omplaceringskanin, någon som behöver ett hem och inte någon som tatt en kull i all hast och sitter hemma med osålda bebisar..

Min hane är väldigt lugn i humöret, han får springa ute dagligen men skuttar helst in i buren där han ligger med benen utsträckta och sover, har valt att inte kastrera honom då han är jättelugn och dessutom ganska känslig så ett ingrepp är absolut onödigt!

Har tidigare tråkig erfarenhet av honom men tror att det ultimata sällskapet är en kastrerad lugn hona.  Jag kan en hel del om kaniner men är långt ifrån expert så jag är inte ute efter en kanin som är bitig och krävande, snarare en lite äldre kanin.

Varje kanin har sin egen historia och jag ser hellre till historien än ras, färg osv men självklart ska det "klicka" till:)

Hör av dig om du har någon eller vet någon som stämmer in.

vill heller inte kastrera en kanin i "onödan" bara för att den ska passa in hos oss men vill INTE ha några bebisar så det är ett måste att honan är kastrerad. Väntar hellre på rätt kanin om det finns någon som ändå ska kastreras i alla fall ite bara för att jag vill det.

:)

dermot
1

Tänk på att det kan vara stressande för båda (spec. hanen) och jobbigt för honan, om hanen håller på och vill para honan hela tiden, därför är det bättre att kastrera hanen istället :) Bara ett förslag. Då honan är brunstig ett par gånger om året, medan hanen kan para i stort sätt närsom helst :)

Men jag har ett par omplaceringar på min hemsida, samt några ungar :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lumos1
0

Hej igen!

Åh det har du rätt i:/ Hade tänkt lite åt det hållet men hoppas på att hitta en kanin som passar. Min hane är extremt lugn och vi har kämpat med maten, han är extremt kräsen och väldigt smal. Jag jobbar mycket med att han ska få upp vikten lite är orolig om han klarar en operation. Så kommer nog in i det sista försöka undervika det och istället hitta någon det funkar med..

Han har träffat honor tidigare och vart väldigt ointresserad av dom, en riktig ensamvarg så med rätt hona tror jag de kan få ut mer av varann än tvärtom:)

Men tar tacksamt emot alla tips? och bra med info.

dermot
0

#2 Jaha okej :)

Då förstår jag! Men, det bästa är ju att ni provar mellan kaninerna, kan ju hända att han "får upp ögonen" efter ett tag med honan, om du förstår vad jag menar :)

Men lycka till med ditt letande! Har tyvärr inga kastrerade "/

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Lumos1
0

Har fått flera mail och det är jättekul!Vill bara förtydliga att jag söker en hona som har blivigt kastrerad redan..i flera mail erbjuds jag att ta en kanin och kastrera den bara för att den inte "får plats" pch måste flytta.inte en sådan jag letar efter.

Men fortsätt gärna höra av er, längtar så efter en ninis till!