Dagens Ros Till Er Som
Yngre som är uppfödare med stora kunskaper om kaniner och Avel!.
Jag blir så förvånad och glad att se/läsa/höra hur duktiga ni är när de gäller Avel och avels "matrial" Ja allt om kring om Avel!..
Jag som inte föder upp, köper hellre från en 14-20åring än en 30åring! Ibland kan åldern verkligen vara fel att gå efter. Oftast är ni så mycket bättre än "nyare" äldre uppfödare (vet inte hur ja ska säga det, så man förstår)
Inget ont av er som har hållt på i ca 20år, men visst är de grymt att dem små är så duktiga på deras "korta" tid?. Jag tycker de är helt fantastiskt hur ni sköter er på eran Avel..
Kaniner är ju ändå rätt trixiga att få fram rätt färg, bra kroppsform m.m, så de är ju inte rena rama barn leken!.
Så jag vill ge er en dagens ros för bra uppfödning samt kunskap!.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hehe jag e 14 å igår skickade jag min ansökan till sveriges kaninavels förbund :D
(Tänkte föda upp viltgråa hermeliner. å KANSKE nån färg till :D)
fast börjar ju såklart ej att para förens till våren/sommaren :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Håller med dig
Tror det är för att "gamla" går efter vad dem lärde sig när dem var små, medans dem yngre lär sig det nya nu, det som i regel är bättre för kaninerna :) Dem lär sig rätt i från början helt enkelt .D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag håller faktiskt inte med! Visst finns det duktiga barn och ungdommar men de vuxna som håller på med kaniner och kaninavel är oftast väldigt duktiga, erfarna och måna om sina kaniner.
Jag avlar inte utan har "bara" sälskapskaniner och har haft det i hela mitt liv. Ni som är yngre tror nog att vi som är 30 år och uppåt är JÄTTEgamla, men så är det ju inte. Klart man lär sig och håller sig uppdaterad.
Man lär så länge man lever!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
På sätt & vis därför jag skaffade uppfödarnummer osv också :)
De flesta som ska köpa kanin tänker "Äh! Hon är ju bara ett barn, henne ska vi inte köpa utav.".
Men om man har har uppfödarnummer osv, kanske de ser än mer seriöst :)
Håller med!
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Det finns nog precis lika många duktiga "gamla", som duktiga "nya". Precis som det finns dåliga av båda "slagen". För mig sitter inte "duktigheten" i ålder, utan erfarenheten och kunskapen samt förmågan att ta till sig det nya. Och nog finns det lika många "nya" som inte bryr sig om allt vad ny kunskap heter, utan kör på sitt ändå. De "gamla" har ändå en hel del erfarenhet som alla "nya" inte har och som man bör ta till vara på. I min optimala värld lär vi oss alla av varandra och tar till vara på den kunskap som vi ändå alla besitter, men på olika vis.
Håller med NinniH där! ;)
De va de ja ville få fram, att ålder spelar ingen roll, men ja e förvånad över att dem yngre är så duktiga som dem äldre som har hållt på längre tid, och de va inget skit snack grej emot dem, utan dem äldre är också jätte duktiga å bra mentor, men ändå kul att se att yngre e lika duktiga!
Fast du skrev att du hellre köper kanin från en 14-åring än en 30-åring och det var vad jag svarade på.