Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1115 ggr
Raspberrys
0

Lill-flickan blir stor tjej! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av våra kaniner är en naturbegåvning på hoppning. Hon fyllde 6månader iförregår. Hon heter Malwa. Malwa är en liten blandning mellan holländare och löwen. Hennes färg är lite speciel tycker jag. Hennes lilla "Man" är i färgen blå medans hela hon är viltfärgad utom på magen, där hon är vit. Hon är en av de keligaste kaninerna jag mött. Perfekt temprament! Jag undrar vad alla tycker, här är lite frågor:

1. När kan jag sätta ihop henne med min begåvade hane?                 (ex. 8-9månader)

2. Bör jag tävla med henne innan jag tar "hopp-kullar" på henne?

Kramar

Linda & Djuren

Raspberrys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på henne igen:

Kramar

Linda & Djuren

Fridaaaa
0

Vid 7-12 månaders ålder går det bra att du sätter henne med hane. Det som passar bäst. Är det utekaniner är det bättre att ta kull när det blir varmare ute.

Sött med holländare/lejonkanin!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[linneasandberg]
0

hon hade verkligenett speciellt utseende! gud så söt! :D

Raspberrys
0

Hon är en innekanin, men ska jag hopptävla med henne innan 1a kullen?  Visst är det gulligt med holländare/lejon! :)

3# Visst är det!!! Hon är super gullig! Mycket vackert ansikte har hon! :)

Kramar

Linda & Djuren

[h-malm]
0

#4  Ett tips: Få henne och pappan till kullen så högt klassade som möjligt innan du tar kull efter dom. Det vanligaste är att man tar kullar efter föräldrar som är elit klassade, kan bli svårt att få dom sålt till kaninhoppare annars iaf. Så ja du bör tävla med henne innan första kullen. Och du borde börja nu eftersom hon redan är ett halv år :)

Saeasco
0

Väldigt söt! Härligt blandutseende! Lycka till med allt. :)

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom