Hjälp med ny kanin!
Jag är nybliven kaninägare och kan inte jättemycket om kaniner, så jag har lite saker jag funderar över.
Killen jag har är 3 månader gammal.
Han brukar ofta pussa på mina händer och i ansiktet, varför gör han det? jag har aldrig märkt att kaniner gör så innan.
Med jämna mellanrum får han också lite "ryck", springer omkring som en vettvilling och ser nästan ut som om han får spasmer. Oftast när han blir utsläppt men ibland även i buren.
Kan han vara uttråkad eller vad är det?
Och ibland när jag gosar med honom kan han börja "naffsa" lite i kläderna. Gör han det för att han är sur?
Han kommer gärna också fram och klättrar på mig när han är ute ur buren.
Tacksam för svar!
Om han slickar tror jag nog att han tycker om dig :) Min kanin brukar slicka mina fingrar.
Rycken han får vet jag inte riktigt vad det är. Min kanin brukar också göra så. Hon springer runt i buren som en galning. Så det vet jag inte riktigt vad det beror på.
Naffsningarna vet jag inte heller :)
Hoppas allt går bra med honom :)
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
"Spasmerna" är troligen glädjeskutt, alltså är han glad och har spring i benen :)
Mina kaniner naffsar också så i kläderna, de är när de är trötta på att sitta i knät och vill ner. Så antingen är han lite sur/trött på att sitta i knät och vill ner, eller så smakar han lite och busar.
/Jessica
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det är några stycken som har sagt att de gör så när de blir riktigt glada, men de har inte låtit så hundra på sin sak.
Tack :>

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo, när kaninen skuttar och sprätter med benen hejvilt så är det glädjeskutt :) Brukar hända då kaninen släpps ut och blir glad eller när den ska få mat.