Artikelhjälp - veterinärer
Hej!
Vi bakom kif tänkte skriva en artikel om veterinärer som är bra på kaniner/smådjur. Men vi behöver er medlemmars hjälp. Om du varit hos någon veterinär du tycker är duktig med kaniner så får du gärna skriva :)
Det jag vill veta är
Namn på kliniken
Stad
Adress
Tel-nr
Hemsida (?)
jour-nr (?)
tack på förhand =)
the vanity, it becomes insanity
Namn på kliniken: AB Veterinärservice
Stad: De är verksamma i kliniker både i Smedjebacken (egna kliniken), Ludvika, Säter, Pärlby och Fagersta.
När de finns på diverse kliniker står på hemsidan. =)
Adress: Vasagatan 24, 777 30 SMEDJEBACKEN
Tel-nr: 0240 - 70 111
Hemsida: http://www.veterinarservice.se/
Jour-nr: antar du menar akut-fall? Då är det 070 - 207 19 83 som gäller.
Väldigt duktig med alla djur, både smådjur (hund/katt/kanin/marsvin etc) och bruksdjur. Har hittills bara hört gott om honom. Har kastrerat 2 kaniner där. Väldigt bra bemötande, kunnig och empatisk. Var lite orolig första gången jag var dit, så han frågade mig direkt om jag ville vara med under kastreringen. Enormt lättande för min del. =)
Namn på kliniken Varekils DjurKlinik
Stad Varekil/Orust
**Adress
Tel-nr:
Hemsida (?)
jour-nr (?)
**fixar mer sen ;)
Namn på kliniken Djurkliniken Roslagstull
Stad Stockholm
Adress Valhallavägen 12A 114 22 Stockholm
Tel-nr 08-612 57 60
Hemsida (?) http://www.djurklinikenroslagstull.se/
jour-nr (?)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Den bästa veterinär klinik jag har vari på är
Namn på kliniken: Distriktsveterinärerna
Stad: Bollnäs
Adress: Åke Wassings väg 11 821 30 BOLLNÄS
Tel-nr: 0278-150 05
Betjänar Bollnäs, Ovanåker och Söderhamn
Tycker den är jätte bra! tar emot både hästar, hundar, katter och smådjur. Dessutom brukar de ganska ofta svara på telefon, inte bara t.ex. mellan 08.00-09.30 som många har, de har svarat både på morgonen och förmiddagen, ungefär 08.00-14.00 Om det är telefon svarare s säger dom upp akut nummret typ, och det hr jag ringt klockan 21.00 och fick åka till veterinären till och med 23.00 med en hona som skulle få ut ett foster. Jätte bra veterinär!

Vetlanda Smådjursklinik
Stad: Vetlanda
Adress: Snickarvägen 2, 57437 vetlanda
Telnr: 0383-17780
Har varit där och kastrerat min hankanin. Tyckte dom var väldigt trevliga och kunniga. Dom har ingen hemsida och tyvärr får man åka till Jönköping på tex kvällar och helger när dom har stängt.
Näset Veterinären
Stad: Höllviken
Adress: Falsterbovägen 80, 236 51 Höllviken
Tel-nr: 040-454509
Hemsida: www.nasetveterinaren.com
Jag har vatt där och vaccinerat mina kaniner, och samtidigt hällsokontrollerat dom. Sen har jag vatt där med en kanin med ett sår, och vi har även våra andra djur inskrivna där och dom är väldigt duktiga och trevliga.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

skrev samma som Hanna:P
putt
Namn på kliniken: Blå Stjärnans Djursjukhus
Stad: Göteborg
Adress: Gjutjärnsgatan 4, 417 07 GÖTEBORGTel-nr: 031 - 65 35 00Hemsida: www.blastjärnan.nu**jour-nr:** 031-65 35 35
Man kan ju inte glömma Blå Stjärnan…
Isabel Runneberger
www.isabel.webb.se
www.denimiella.blogg.se

**Nacka djurklinik
Stockholm, nacka kommun
Planiavägen 11, 131 35 Nacka
08-716 52 53
http://www.nackadjurklinik.se
**
Har varit där tre gånger med kaniner, dock med ganska "enkla" fall (kastrering, tandklippning och avlivning). Har även ringt någon gång för rådgivning vid sårvår. Vet ej hur kunniga de är när det kommer till ovanligare och svårare fall. De är hur som helst mycket trevliga och tillmötesgående, behandlar alla djur och ägare med förståelse och respekt.

Namn på kliniken: Distriktsveterinärerna
Stad: Stenungsund/Ödsmål
Adress: Jordhammar 44495 Ödsmål
Tel-nr: 0303-89144
**Hemsida (?)
jour-nr (?)
**Dock så kan det hända att dem skickar vidare till blåstjärnan, precis som varekils djurklinik. Då ingen av dem är speciellt stora..
Kan även fylla i Varekils
Namn på kliniken: Vareklis Djurklinik
Stad: Varekil/Orust
Adress: Stalavägen 10 47295 Varekil
Tel-nr: 0304-10001Hemsida (?): http://www.varekilsdjurklinik.com/**jour-nr (?):** Akutnr dagtid: 0705-700001
Kan även tillägga att jag inte har varit med några kaniner på dessa ställen, utan med katter, hundar, hästar och möss..
En fråga…om man har allmänna halv-akuta frågor angående sitt djur, var kan man ringa då, finns det nåt allmänt nummer motsvarande vårdguiden för människor?
Har just klippt klor, klippte så at det började blöda på en kanin, det ville inte sluta, behövde då ett nummer att ringa men hittade inget såtillvida man ej skulle ringa direkt till ett djursjukhus inför att åka dit med djuret..?…varför är inte sån info lättillgänglig på nätet o på denna sajten, kollade runt här men kunde inte hitta nåt..;)
Såg er sjukdoms-avdelning men hade ej tid att skriva där och vänta på svar.
Om det finns nåt här på sajten som jag missat så vänligen säg till…bra att ha lite sos-nummer.
Nu verkar det ha slutat men vi satt med henne 1 1/2 timmme typ innan dess, blödde mycket. Ska hon käka extra järn då kanske?
Mvh Maria
PS, bor i Stockholm och testade ringa Bagarmossens djursjukhus men där sa de på telsvar att de inte kunde besvara "allmänna frågor utan enbart angående akuts jukdom som kräver inläggning" (el dyl).
Ringde Nacka djurklinik här ovan, de hade stängt- kontorstider och telsvarare.
Namn på kliniken:Veterinärhuset
Stad:Ängelholm
Adress:Kristianstadsgatan 14, 262 71 Ängelholm Tel-nr: 0431-44 88 99
Hemsida:www.veterinärhuset.se jour-nr (?)-
Karlskoga Djurklinik
Noravägen 15
691 53 Karlskoga
Tel: 0586-540 00
http://www.karlskoga-djurklinik.com
Hyfsat billiga hon kastreringar.
#12: Jag skulle gissa att man kan ringa Djurkliniken Roslagstull (googla så hittar du hemsida på en gång).
heluu min kanin skveter och jag skulle velja hitta en bra kastrening grej i dlarna ? tacksam för svar :)