Könsbestämma kaninungar
Som några kanske har läst så har jag nu tre kaninungar som är tillsalu. Och nu är det så att jag absolut inte kan se skillnad på deras kön.. Och det är rätt viktigt och "akut" att få reda på deras kön.. Det vore jättebra om jag kunde få svar snabbt från erfarna uppfödare som har koll på sånt. Tyvär så är det inte så bra bilder, de är fotade med pappas kamera pga att min kamera är trasig. Pappa tror att det är tre killar eller tre tjejer.. Tack för snabbt svar! De är förresten 8 veckor på torsdag (18).
Kaninunge 1 på bilden.
Mvh Sigrid

Det är ganska svårt att beskriva hur det ska se ut för man måste hålla och trycka på ett speciellt sätt även. Men vart bor du? Jag hade nämligen själv problem med det där i början men jag fick hjälp av en erfaren uppfödare i området och nu kan jag det klockrent ;)
Lite svårt att se på din bilder, men honorna har mer som en springa, lite avlång liksom och hanarna rundare hål om du förstår vad jag menar.

Svårt att se på bilderna. Finns det ingen uppfödare i närheten som kan hjälpa dig?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Ser inte så mkt på bilderna så jag kan tyvärr inte hjälpa dig..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Oj hann skicka innan jag va klar.. lägger upp en bild på en hona och en hane så kanske du kan gämföra själv.
Hane

Jätte bra bilder ''Jetaime'' la upp.
Nu kanske man själv kan lära sig de olika könen !
Tack!
You're welcome^^.

Tack för alla svar! Tack jättemycket för bilderna Jetaime! Nu tror jag att jag förstår!
Mvh Sigrid
Jag satt och bläddrade på google om hur man kunde se könen på ungarna. tack vare bilderna från Je t´aime så vet jag nu att jag har 3 fina flickor och två pojkar :)!
Här finns även en länk till en artikel om könsbestämning:
http://kanin.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=1de8e7de-d7af-4149-ac87-0e21cc9d938f
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh nu kan jag med kolla på mina :) tror nästan att lille ''Charlie'' e en Chelsea ;D
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nope Charlie blev ingen Chelsea utan en Alexi x''D ''han'' va en hona :P
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus