Smiter ur hagen
Våran kanin har en utebur som jag satt kompostgaller till så han har en större Hage att skutta i en stund varje dag. På natten stänger vi in honom. Tyvärr så smiter han ofta utan att vi vet hur. Antagligen underifrån eller så hoppar han över gallret.
Han har en låda att hoppa upp på i hagen som han ofta sitter på. Kanske han hoppar från den?
Hur fixar ni era hagar? tips?!

Galler i botten och galler ovanpå, klart dom smiter annars.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Menar du att kaninen har tillgång till hagen gjord av kompostgaller dygnet runt? Om det är så du menar, så gjorde jag på liknade sätt förr, och kan bara konstatera att det går inte. De hoppar över förvånansvärt lätt. Duktiga på att gräva är de också, så nät/galler i botten behövs. Jag har grävt ned nät en bit, så de åtminstone kan krafsa i jorden. När/om du gör ett lock till hagen, se till att det är tungt eller hakas fast på något sätt. Jag hade ett lock som var för lätt. Inte för kaninen, men för en katt…
Skickar dig gärna en bild på hur jag löst det med Hage i anslutning till buren, om du vill.

Skicka gärna länken!
Galler på marken har vi men det ligger löst utan att vara fäst vid kompostgallret. Anar att han puttar det med nosen. Ja, suck, vi får nog sätta nät över också.