(S) Lilla tysk vädur
Har fortfarande tre honor kvar från kullen jag fick i våras (födda den 1 maj) och de behöver nya hem omgående då jag pendlar och inte har så mycket tid att ge dem som jag önskar att jag hade och som de förtjänar att få.
De är friska och krya, nyfikna och trevliga individer, alla med färgen viltgrå.
De säljs med härstamningsbevis och övergångsfoder för 250 kr. (priset kan diskuteras, bra hem är ju viktigast)
Här är en bild på en av tjejerna, Kardemumma
puttar för sötnosarna :)
putt putt
Har du fler bilder? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hur stora blir dom som fullvuxna? Är dom nästan lika stora som franskvädur? Är det en bra hoppkanin? Är denna bilden tagen nydligen, så dom är såhär stora nu? 
Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se
#4 3.0 - 3.70 kg.
Den har framkommit igenom en korsning mellan fransk vädur och dvärgvädur. Skulle inte hoppa med en lilla tysk vädur, tror inte det är bar för dom och det är nog inget vidare bra hoppkaniner.
De kommer väga någonstans mellan 3 - 3.7 kg som vuxna :) aldrig träffat en frasse så kan inte jämföra men de väger ungefär 5-6 som vuxna om jag minns rätt! En bror till mamman är en duktig hoppkanin, så det kan nog mina spralliga damer också bli :) De är lite större nu, den är ca två, tre veckor gammal.
#4: En lilla tysk vädur är storleksmässigt mitt emellan dvärgvädur och fransk vädur. Den är ursprungligen en korsning mellan just dessa två raser. Pappan till kullen kan jag tillägga är otroligt trevlig, har haft honom i mina ägor tidigare.
#3 jag har mass bilder! mailar gärna vid intresse :) min mail är filippaquist@live.se
Okej, tack för alla svar! 
#9 ingen fara, intresserad kanske?:)
Har mejlat dig nu ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#10 Kanske, är inte helt hundra. Måste köpa fackbur innan jag skaffar fler kaniner. Men får se hur det bli! :)
#11 håller på att svara :)
#10 Okej! :)
Och jag kan som jag tidigare har skrivit varmt rekommendera både uppfödaren och denna kull då jag har glädjen att äga en kullsyster som är en av de trevligaste kaniner jag träffat! :)
#15 :D vad glad man blir av att höra det!
#5 Lilla tysk vädur är en utmärkt kanin att hoppa med. Det ska vara riktigt duktiga! :)
Håller med #16 dom är utmärkta hoppkaniner!
Har en vän som tävlar med Lillatysk vädur. Dom är helt otroliga!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Okej har aldrig sett en på tävlingar iaf :)
puttputt :)
Låter som en skojjig hoppkanin! :) Hoppar dom ganska högt eller? För skulle vilja ha en kanin som lär från grunden till att hoppa rätt högt. :)
#20 jag skulle tro att de kan bli precis lika duktiga som vilken annan kanin som helst :)
någon som har mer erfarenhet av Kaninhoppning som kan ge specifikare svar?
#21 Är omöjligt att säga hur just en kanin kommer hoppa. Visst skulle säkert en lilla tysk vädur kunna hoppa bra och bli bra klassad, men det är typ 1 av 100 kanske, alltså om den inte är avlad för hoppning. Och bara för att #17 har en vän som tävlar med lilla tysk vädur är det inget som säger att alla andra också skulle funka i hoppning.
Och för att kaninerna har en kanin i släkten som är bra hoppkanin är det inget som säger att dom här ungarna skulle bli det. Likadant kan det vara så att en helt obesläktad kanin utan hoppföräldrar eller nåt kan bli superduktig i hoppning.
I hoppning har man oftast vädurskorsning som är avlade för hoppning. Alltså föräldrar som är bra hoppkaniner som har bra gener, rätt psyke, fart, bra klassning, bra temperament, bra hoppkroppar m.m m.m. Så vill #20 vara säker på att hon får en kanin som ens gillar att hoppa så skulle jag tipsa om att du köper en "riktig" hoppkanin. Jag tycker själv att dvärgvädurar är heelt omöjliga att hoppa med, alltså mina, men jag vet även dvärgvädurar som är msv klassade och uppåt. Så liksom det är individuellt, men vädurskorsningar som är avlade för hoppning är väl det bästa, enligt mig iaf =)
#22 Tack så mycket för att du hjälper mig med att hitta rätt hoppkanin om det blir av :)
puttar upp tråden lite!
putt!