Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninfotografering-tips-och-konstruktiv-kritik
Läst 5258 ggr
SuperLivis
0

Vilken kamera använder ni?

Hejhej!

Vilken kamera använder ni för att fota era kaniner? Eller fota i största allmänhet?

Jag hade en kompakt/digitalkamera innan - Canon Ixus 8015 på 8.0 mpx, som verkligen tog jättebra bilder.

Men nu i 13-årspresent fick jag en systemkamera - Nikon D5000! Jag önskade mig en Nikon D90, men vi kom fram till att den var för dyr och lite för stor för lilla mig hehe :3 Så vi beställde hem en Nikon D5000 som jag bara ÄLSKAR! den tar underbara bilder :3

Den har jättebra "macro", så att fota Flisans nos och ögon har blivit väldigt roligt hehe :D Sen har den en sjukt bra sportinställning, så när Flisan hoppar eller springer eller rör sig blir det jätteroliga och fina bilder ! :D

Zvintos
0

Har en Nikon D40 med 2 (snart 3) olika objektiv.

Inaarah
0

Jag har en Nikon D40x med 2 olika objektiv, x antal UV-filter och difuser.

BeccaH
0

Har en kompaktkamera, Samsung ST 510. Tar otroliga bilder.

emms
0

Canon EOS 450D använder jag. Har en nikon kompakt med men använder den bara till att filma.

Emma

ulanea
0

Använder mig av en Nikon D40:P.. Men vill ha en Canon EOS 1000d, men jag kan ju bara drömmax'D

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

SuperLivis
0

Vad är skillnaden på Nikon D40 och Nikon d40x ? :)

Zvintos
0

#6: Antalet megapixlar, annars inget.
D40n har 6mpixlar och D40x har 10mpixlar.

SuperLivis
0

#7 Aha! ^^

ceesia
0

Har en Nikon D300 och 6 olika objektiv :)

josefijn
0

har en nikon D60 med 2 objektiv.

gickan87
0

Har en Canon SX210 IS, 14.1 megapixlar. Är grymt nöjd med den :)

MVH Erika :)

KarolinaNowak
0

Jag äger en Nikon D300. Glad Super nöjd, men vill snart byta upp mig.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

MarHai
0

Har en Nikon D80, men jag använder den sällan nuförtiden. Fotar mest med min kompaktkamera Canon Ixus 100IS

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Friheten
0

Mobil kamera :s HTC desire visst den duger men inte mer:)

MajaL
0

Nicon D3000.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

bellamollylovee
0

Canon EOS 400D + 4 objektiv :) Men delar med pappa, fast han använder den typ aldrig xD

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

[BonnieL]
0

Samsung P1000.

malin--a
0

Nikon D3000 :)

Ida-M
0

Canon Eos 450D, nyinköpt men det är verkligen en superbra kamera :)

[Nalle-]
0

Canon Eos 400D sedan två år tillbaka, jag älskar den! :) Har just nu två objektiv (ett tele och ett som följde med kameran) men funderar på att införskaffa ett porträttobjektiv också så fort jag har råd :)

[vretenskaniner]
0

Nikon D40, jättebra! Har även ett Sigma objektiv: 55-300 mm

Johanna-Larsson
0

Nikon S3000 kompaktkamera med 12.0Megapixels =) Blir superbar bilder, väldigt färgglada =) Önskar mig en systemkamera i julklapp =)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

SuperLivis
0

Det var intressant att höra :)

Många har samma - men vissa har en som ingen annan har ;D

Kristall
0

DSLR: Olympus E-500 + Zuiko 50 mm/1.8 & 75-150 mm/4.0
Långzoom: Panasonic Lumix DMC-FZ7
Kompakt: Olympus FE-100

Använder systemkameran (E-500) mest.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Timotejj
0

har en Nikon D80 med 3 objektiv :) två nikkor och ett sigma :)

[Wonderland]
0

Jag har en Olympus 1010 digitalkamre (: tar super bilder!

KaninEmma
0

Fotar med sony a300.

// Emma :D

Tarja
0

Har en Canon EOS 400D som jag är jättenöjd med. Just nu har jag bara kitobjektivet, men har beställt ett Tamron 18-200. :)

[Bolten]
0

jag har samma :)

Men en nikon D5000 kostar mer än nikon D90 :P

SuperLivis
0

#29 Nope ;) Nikon D90 bara kamerahuset kostar 8000, + objektiv så blir det dyyyrt.

Nikon D5000 kostar ca 6000 med hus och objektiv.

[sstorm]
0

Jag har en Canon EOS 450D,350D,300D och diverse objektiv till dem :P

Browny
0

Delar en Nikon D80 med pappa (fast jag använder den mest, såklart). Den har teleobjektiv. Annars har jag också en digitalkamera, en Lumix DMC - TZ8, tror jag att den heter. Det är i alla fall Leica-optik på den. Båda fungerar jättebra och är roliga att fotografera med. Fotona blir jättefina, men den går dock inte att jämföra digitalkamerans bilder med den digitala systemkamerans.

[Bolten]
0

#30 Nej de beror på vilket objektiv.

Fralice
0

Canon eos 550D (-:

Qepta
0

Canon EOS 400D.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Royalz
0

Jag har en Nikon D3000. Men orkar aldrig lära mig den så kör på auto ;)

Horisonten
0

En egen riktigt bra digitalkamera, SONY DCS-T200 med 8,1 megapixel. Och så får jag låna pappas avancerade systemkamera som tar superfina bilder, PENTAX K10D.

[aammE]
0

Nikon 401x, en analog systemkamera, men ska byta ned mig till en digital systemkamera då det blir billigare så, det är för dyrt att fota analogt även om det blir bättre i mitt tycke. Gråter

Sedan har jag en "slit och släng"-kamera, en canon powershot s5 IS (riktigt VÄRDELÖS, man kan inte ha över ISO 200 utan att det blir brus!).

amanda-h
0

Har en digitalkamera med 6 megapixlar. Är väl ungefär vad jag vet om den :p Nej men, det är en Nikon Coolpix L11, eller något liknande Tungan ute

Den går att fota med, men inte så mycket mer. Men den duger för mig ;)

[BellaO]
0

Har en Canon 500D med ett teleobjektiv och ett zoomobjektiv. Sen har jag hju lite grejer som stativ, fjärrutlösare, blixt osv:)

Det är min första systemkamera, jag betalade den själv, har betalat det mesta faktiskt;) Hel nöjd!:D

Nickel
0

Har en panasonic DMC-Tz5 (digitalkamera) Som jag använder mest, tkr den är jättebra, och sen har familjen en canon eos 400D. Men är inte så intresserad av foto, så använder nästan aldrig den.

Rexkanin
0

Har en Nikon Coolpix S700 men sparar till en Nikon D3000 :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

[Agilityvovven]
0

Jag har en Sony a330 som jag är supernöjd med (: Har bara ett objektiv, det man fick med när man köpte kameran. Har bara haft den i en månad så vill lära mig kameran först och främst innan jag börjar köpa en massa tillbehör. ;)

[ninnakm]
0

jag har en Nikon D80 funkar jätte bra, är super nöjd;)

breana
0

Jag använder min Canon EOS 1000D :)

Peak303
0

Jag använder Nikon D40(6mpx) och Nikon D5000 (12,3mpx, tror jag) med 2 objektiv, original och 70-300mm :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Wera]
0

Förut vela jag ha system men dom är bara stora och jobbiga att ha med sig spec. när jag reser - Så jag har en enkel digital kompaktkamera Canon IXUS 95IS med 10 mp. Vääldigt nöjd och tycker om resultatet på bilderna.

Emma-lundqv
0

Har min gamla, trogna Canon eos 350d, och fyra objektiv till den :)

Emelie
0

Jag har en Canon EOS 350D som jag köpt begagnad av Sanna Glad

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

skitte
0

Jag har en Canon EOS 1000D :)

//Ellen

Inaarah
0

Jag har som jag skrivit tidigare i tråden, en Nikon D40x (digital system) men jag har utvecklat mig lite till med en röd, liten smidig Nikon Coolpix S203. 10 mpx, jättelätt och helt perfekt. Supernöjd! =)

[molly-macy-ajax]
0

(Digitalkamera) Samung ES15 :)

Rexkanin
0

Uppdaterar: Nu har jag min Nikon D3000 +Nikkor 18-55mm II och jag bara älskar den :)

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

[LilleSkutt080801]
0

Nikon D5000 :D

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nikon D3100 & 18-55mm, 18-105mm objektiv. :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Sweety
0

#0 Blev lite nyiken, vad kostade den? Kan du inte lägga in en bild eller två som du har tagit? Letar faktiskt efter en kamera så jag håller på att jämföra en massa olika. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Rozza
0

Har köpt en Nikon D90 med 18-55 objektiv för några månader sen. Gick på 10.000kr när jag tagit försäkring, minneskort och uv-filter. sparar nu till ett nytt objektiv vill ha ett 70-300.

Kristall
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har numer en Nikon D3100 med Tamron 18-200/3,5-6,3. Böt system pga att min kära gamla E-500 gick i pension efter 6 år i användning och Olympus har slutat med vettiga kamerahus att byta upp sig till.. :(

Men är helnöjd med min d3100! Ett plus är att resten av familjen kan använda den också, vilket var svårare med min förra :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

MajaL
0

Uppdatering på min front också.

Här är min utrustning.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fridaaaa
0

Har en samsung ES65, gillar den väldigt mkt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

denice95
0

Jag använder mig av en Nikon D3100 :)

Sweety
0

Har funderat lite och kommit fram till att jag ska köpa en kamera för mina egna pengar. Några förslag på en inte alltför dyr men bra kamera och kanske något objektiv? Min gamla har gått sönder totalt så jag känner att det är dags för en ny nu. Flört

Det jag mest kommer att fota  är väll på hopptävlingar och antagligen lite natur och sånt. Tungan ute

MajaL
0

#62 N D3000

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Sweety
0

#63 Ska kika på den. :)

Att köpa en en begagnad kamera från t.ex blocket eller liknande, är det "bra"? Tänkte mest på att priset sjunker ganska mycket då man köper begagnat. =)

Zvintos
0

#64: Både ja och nej.
Fördelen är ju att kameran är billigare, nackdelen är att den är använd redan och inte går att använda lika länge som en helt ny.

Sweety
0

#65 Ja… hittade en på blocket för 2250 kr. Det står att det inte är mycket använd men jag vet inte…

Här är en länk om någon vill kika. :)

http://www.blocket.se/uppsala/Nikon_d3000_kamerahus_Billigt_33710450.htm?ca=10&w=1&last=1

MajaL
0

Ett objektiv skulle jag tycka kändes mer ok än ett kamerahus. Man kan ha med sin kamera och testa objektivet.

Tror både man kan göra bra och dåliga affärer med begagnat. Kamera skulle jag troligast köpa ny dock.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Sweety
0

#67 Okej, tack. :)

Tregly
0

Jag har en Canon eos 1000D :) Men har en fråga; Finns ju med 500D, 300D, 1000D osv. Men Vad är det för skillnad? Vilket är bäst? :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

[Wera]
0

#69 Sök på google och läs deras egenskaper och jämför dom :)

Jag har en system Nikon D3100 med två objektiv.

Peak303
0

(#46) Har bytt upp mig från D40 och D5000 till D90 Glad

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

kaninjosse
0

Har en kompaktkamera, Canon ixus 220 HS

Den har en redig vidvinkel, bra färgintag och kan ta bra kvällsbilder, macron som canon är känt för gör att man kan ta bilder från 3cm avstånd, bra på att fota kaniner i rörelse med rätta inställningen, det handlar ju mycket om hur man ställer in och fotar själv med ;)

Köpte på rean, den är annars helt klart prisvärd.

[nataschaj]
0

Canon ixus 220 HS (Red=färgen då)

Ingenaning om den är bra, men kommer i veckan! typ imon eller över mon.

Tyckte den va snygg så köpte den hahaha men den va billig och ja vill ha karma så jag kan fota och starta upp bloggen igen!.

kaninjosse
0

#73, samma som mig då! :) Du kommre nog bli nöjd, tänk på att välja rätt inställning för bästa reslutat :) Finns en ikon under "p" inställningen, som är ett h med tre rutor, den är grym för foto av rörande kaniner :)

[nataschaj]
0

#74 hehe ok, ska försöka komma ihåg det! Men de e bra de efter som mina typ aldrig är stilla när ja kommer till dem hehe :P Men längtar efter den och min dator som ja beställde =)

[Wera]
0

#72, #73 Jag har en annan variant av Canon Ixus (95 is) och min kompis hade en variant nyare (som dock är sönder) och dom har fungerat utmärkt för hobbyfotografering, billig och små, lämplig till resor. Med bra ljus kan man ta kanon bilder. Dock dålig zoom tycker jag, och seg när man tryckt in avtryckaren för att ta bild, i jämförelse med systemkamerorna. Det gör att man missar ögonblicken.

[nataschaj]
0

#76 någon symstem karma vill jag inte ha, efter som jag inte e ett foto frek och de kostar skit mkt innan man har fått alla delar till dessa vad jag har förstått. Men ska man satsa på fotning m.m så är det ju bra å ha.

Dock beror de ju på hur man trycker på kanppen FlörtDe har ja fått lära mig sen länge

Men är man amatör som ja, så kvittar de ju Tyst

[Wera]
0

#77 Vad menar du med att hur man trycker på knappen? Man kan ju bara trycka på två sätt väl? :S Hålla ner den halvvägs, fokusera och trycka av, eller bara trycka rakt av och få en dålig fokus. Väldigt seg i jämförelse med min systemkamera iaf.
Om jag ex. vill hinna få bild på ett ögnblick då kaninen är i luften eller står upp och spanar (vilket dom kanske inte gör hur länge som helst) måste man vara jätte kvick med att fokusera och trycka av vilket min digitala kamera inte riktigt hänger med ibland, jag måste dessutom ta bilden precis innan kaninen är i luften för att ens få bild på när den är i luften. Men inte med systemkameran, dock är inte min digitalkamera exakt samma modell som din så din kanske är snabbare. :)

[nataschaj]
0

#78 Äh de e svårt å förklara så tänker inte försöka. Hur som så duger denna kamra te mig så länge… Har ingen lust att slänga ut tusentals kr för en karma, när ja typ inte kommer att använda den såå mycket som många gör här inne.

[Wera]
0

#79 Fast jag har inte sagt något om att den skulle vara oduglig eller att du ska byta ypp dig! Alla har olika krav och huvudsaken är väl att man själv är nöjd. Vilket du verkar vara :)

[Moollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här bor en Nikon D90.

Vill bara tillägga att det är fotografen som tar bilderna inte kameran ;)

NaDa...
0

Har en Canon Ixus 105 (digitalkamera), är väll kanske inte den mest speciella kameran, men den är lätt att använda och tar bra bilder!

Förhoppningsvis så har jag en Canon eos 1100 om ett tag (samlar pengar som bara den..) :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Tarja
0

Uppdatering från #28, har även en Canon EOS 60D.

bellamollylovee
0

Nuförtiden fotar (även) jag med en Canon EOS 60D.

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Windiea
0

Canon EOS 450d! Den är super! :D

Sonso
0

Använder Nikon D40X och en Nikon D3100 Glad

Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.