Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 832 ggr
Körsbär
0

Underlag i transportburen?

hej! Jag och min kanin reser ganska mycket till sommarstugan mm. Och nu har jag funderat på något enklare att ha i transport buren istället för halm. Jag har hört att dom som har kaniner på utställningar har flis(?) eller något annat, iallafall inte halm. Eller har jag fel, har utställnings kaniner också halm i sina transport burar? Jag vill alltså ha något annat än halm i hans transportbur! Någonting bra som drar åt sig hans kiss? Något tips?? ;) MVH Astrid :)

Fridaaaa
0

Handduk går bra, eller fleecefilt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ambellah
0

Jag har en dyna som är mycket enkel att tvätta :) Är bara skumgummi och sen tygöverdrag med söta kaniner på t.ex. funkar toppen!

Mvh Alice och Morpen :)

Körsbär
0

#2 vad köpte du det?

Ambellah
0

det finns på en butik här som jag inte kommer ihåg vad den heter.. men det är typ en syhandelsbutik :) (där det finns sytillbehör, symaskiner)

Mvh Alice och Morpen :)

[lolloita]
0

Jag har såna plädar som jag har till mina hundar…tror de kallas wetbed. Om de kissar i dom så blir de inte blöta om de ligger på den. Bra att ha en tidning under så det våta sugs upp. De kan man köpa på bla Häromi eller hundutställningar. Lätta att tvätta i maskinen och torkar snabbt i torktumlaren.

Körsbär
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 tack för tipset! Ska försöka leta rätt på det!

[Cameliont]
0

Jag brukar ha en mjuk filt, bara att tvätta om det skulle hända någon olycka.

Suskiv
0

Jag brukar slänga i en handduk, tycker det fungerar bra. Bara att byta till en ren om den blir våt.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Körsbär
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 ja, jag har också provat det. Men min kanin är lite anorlunda och river (gräver) upp handuken med fram tassarna, så han ligger sen därekt på plasten och gör av sig där..:)

bellamollylovee
0

Jag använder tidningar, det fungerar bra.

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se