(S) Teddydvv "pekingteddy" hona
Nu letar vi efter ett nytt hem åt underbart fina Teddy. Vi satsar allt mer på uppfödningen och behöver sålla lite bland kelkaninerna tyvärr.
Teddy är född -08 och har hos tidigare ägare varit avelshona. Här hos oss har hon fått en tjuvparningskull men tanken är att hon ska få gå i pension och få komma till någon som ger henne en massa kärlek och uppmärksamhet. Hon bor nu ute, och har tidigare även bott tillsammans med en annan hona och en kastrerad hane vilket fungerade bra. Teddy är lugn och go i famnen men kan vara lite "springig" när man ska lyfta upp henne i buren (EJ revirvaktande). Jag tror att hon skulle må bra av att få komma till någon som har mycket tid för henne. Hon har aldrig bitit eller liknande.
Hon går fint i sele, och är van vid barn och andra djur. Hon är enligt h-beviset teddydvärgvädur, men pälsen är nu pekingteddy och väldigt lättskött.
Vi bor i Södermanland, men transport brukar gå att ordna.
Jag är väldigt mån om att hon kommer till ett bra, varaktigt hem, och priset är symboliskt, ca 150 kr. Skickar självklart med härstamningsbevis och övergångsfoder.
Hör gärna av dig vid frågor! PM:a eller maila: annahagstrom@spray.se
Putt!
Puttputt! Priset är som sagt symboliskt och kan diskuteras, bara hon får komma till ett bra hem!
Putt! Kan tänka mig att skänka bort henne till rätt hem.