Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 3819 ggr
Naquita
0

jourhem till dräktig kanin!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej
Vi har räddat ett gäng kaniner i omgångar från ett hem som misskött dom grovt, nu har vi en vit dräktig hona som vill ha ett jourhem. Djurhemmet är mitt uppe i en flytt till större på landet, och känner att det inte finns den tid och plats som behövs för att ge kaninmamman 100% första tiden med bebisarna. Någon som vill vara jourhem?

Vi står för ev. veterinärkostnader och mediciner, ni behandlar kaninen som er egen under tiden som den är hos er!:)

kolla mer på www.ronnebyshittekatter.se eller maila emma@ronnebyshittekatter.se

Norberg90
0

Synd man bor så långt bort. Annars hade jag gärna hjälpt till !

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Naquita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vart finns du? Finns fler kaniner, ej dräktiga,som vill ha jourhem och kan transporteras en bit:) Du gör en god gärning!

Norberg90
0

Jag bor i Uppland. Kaniner är svåra att omplacera va? :/

Dvärgvädur i Viltgrå

Naquita
0

Ibland, speciellt som man ställer krav på nya ägarna..:( Fick faktiskt 13 kaninungar omplacerade i sommar, till kanonbra hem med utemöjligheter för de små:) Men det behövs fler permanenthem och jourhem. Vi har 2 kaniner på kö in, som hittats på en gräsmatta:(

Raspberrys
0

Hej!

Jag kan tänka mig att hjälpa till då jag redan har 3st kaniner de är oftast ute på dagarna men inne på nätterna. Mina kaniner är ute och äter gräs. Jag är uppväxt med kaniner och funderar på att starta uppfödning. Jag tyckte att det här verkar vara en bra möjlighet att prova om kaninungar är något för mig! :) Mina kaniner: En holländare vid namn Tjejen:) En albino hermelin vid namn Killen, hane. Och våran nya kanin är en blandras mellan löwen och holländare som heter Malwa. Mina kaniner hoppar mycket ute då jag är intresserad av Kaninhoppning :) Jag är 14år men mina föräldrar hjälper till så mycket dom kan!

// Linda :)

Kramar

Linda & Djuren

Naquita
0

Hej Linda

För att vara jourhem hos oss måste man vara 18, dvs din familj måste vara med på det och prata med mig före placeringen av kaninen isf:) Har du pratat med dina föräldrar?

Ja, det är nog en väldigt bra start för dig, att testa på uppfödning med en jourhemskanin, dessutom gör du en stor gärning!

Vi vet ännu inte om det är en annan vit kanin, eller en vidlkanin som är pappan:) Återstår att se när bebisarma är här. Mamman är ca 6½ månad, väldigt ung mamma så jag hoppas allt går bra.

Vart finns du Linda?:)

Fridaaaa
0

Åh synd att jag har inte med plats annars hade jag gärna varit det

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Raspberrys
0

Jag bor i Bålsta. Bålsta ligger i Håbo kommun och det ligger nära Stocholm,Uppsala och Enköping men det går att åka längre :) Var bor du?

Jag har pratat med min mamma men hon måste givetvis prata med min pappa först :)

Kramar

Linda & Djuren

Naquita
0

putt:)

#8 Hur går det?

dermot
0

Vart finns du i landet? :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Naquita
0

Ronneby:) transport kan ordnas till vissa delar av landet!:)

Clariiz
0

Jag kan tänkta mig att ställa upp om transport kan lösa sig :)
Finns i Eskilstuna.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Raspberrys
0

Jag har pratat med mamma och hon pratar med pappa :) Dem säger att det är väldigt långt men kan transport ordnas? :)

// Linda

Kramar

Linda & Djuren

Naquita
0

hej Den 8 september går transport till Stockholm med tåg och städerna på vägen upp från Ronneby!:)

Naquita
0

Kan ni tänka er vara jourhem åt de icke dräktiga kaninerna också?:) Om honan föder vill jag ej flytta på henne när ungarna är små och stressa henne, om hon ska åka långt:(

[Kaningården]
0

hej, hihih jag finns och kan ta hand om 1 kanin, bor i västerbotten

Baby-Blue
0

Jag tar gärna hand om den dräktiga honan, bor i malmköing, en bit utanför eskilstun, går transport att ordna någonstans i närheten? :)

MajaL
0

Jag har just avslutat uppfödningen, har två stora burar som står tomma just nu. Hon får plats här om det skulle behövas.

Vill gärna veta mera om hur det skulle gå till och hur man skulle göra med ungarna och så vidare.

Finns en liten bit utanför Kristianstad.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Naquita
0

HEJ

URSÄKTA ATT JAG EJ SVARAT ER ALLA. jAG ÄR MITT UPPE I FLYTT OCH HAR INTE HAFT INTERNET FÖRRÄN NU, DESSUTOM ÄR MIN DATOR SKADAD. JAG MAILAR ER ALLA FÖR EN LÖSNING:)

flinabus
0

går dom å få till dalarna så kan ja mer än gärna vara jourhem

[Kanintokan]
0

Lilla Tuss va ju bara för söt! :D Synd att han inte får bo ensam för dig :( Har redan en han kanin och vet inte riktigt om jag har plats för 3 kaniner. Kanske går det att fixa på något sätt…

Är annars intresserad om det löser sig.. Kanske kan jag bygga någon utehage med sammankoplad hus? Får se.. Vill gärna hjälpa till :)

Naquita
0

Ja, tuss är supersöt:) Om ni verkligen är seriöst intresserade av att hjälpa till maila mig vad ni kan erbjuda kaninerna, vilka/hur många ni kan hjälpa till med, vart ni finns och om ni kan möta upp någonstans till emma@ronnebyshittekatter.se :)

Naquita
0

i förrgår körde jag en vit dräktig hona till Fjälkinge, TACK MajaL för hjälpen:) Fick kela med en väldigt mysig kaninherre också=)

Kvar som söker jourhem är en vit troligtvis dräktig hona, blåa Tuss och 2 upphittade kaniner. Tuss och den vita honan fungerar ihop.

Fridaaaa
0

Åh synd att jag inte har plats :(
Bor ju utanför Ronneby

Naquita
0

Ja, det var synd:( det är ju nära och bra. Bor du på landet går det kanske att lösa? Tuss och gänget är vana att springa i en box, och en Hage utomhus.

Fridaaaa
0

Ja jag bor på landet, men har redan 1 jättekanin & 4 dvärgkaniner:) Så dem tar den plats jag har i den bod vi har:)
Så har tyvärr inte boxar osv.

Naquita
0

okej vad synd:( Lille Tuss är ju annars en kastrerad dvärgkanin:)

Naquita
0

okej vad synd:( Lille Tuss är ju annars en kastrerad dvärgkanin:)

Fridaaaa
0

Ja det är synd, annars hade jag gärna haft en här så länge. Men har maxantal just nu.
Söt tuss är:)

MajaL
0

Dräktig hona omhändertagen här nu. Nu inväntas födsel.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fridaaaa
0

#30 Jättebra att du kunde ta hand om ena:)

dermot
0

#30 Då hoppas vi på små friska bebisar, då :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

MajaL
0

#31 & 32

Ja. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Naquita
0

Den lilla tjejen Maja, har hon fått något namn än?

Min "daisy" var det jag lämnade, henne hade jag fått mest tam och hon var som en bebis med migKyss

MajaL
0

#34 Hon börjar vänja sig vid mig också. :)

Hon är så himla härlig, man kan sitta och prata med henne och då kommer hon smygande för att lukta och hälsa. :)

Koala heter hon. :)

Hon påminner mycket om en koala. Iakttar, vaggar nyfiket med sitt huvud när man kommer mot henne. Ja det är något som gör att hon påminner om en koala. :)

Sedan är det ju ett vackert namn. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

dermot
0

Om där är fler kaniner som behöver jourhem så har jag ev. en bur till övers :)

// Anka

Naquita
0

Vart finns du dermot?:)

dermot
0

#37 Jag finns i Skåne, Hörby. Kan transport lösas dit? Vilka kaniner har ni kvar? :)

// Anka

Naquita
0

det var en lagom sträcka:) det är lille kastrerade dvärgkaninen tuss och hans vita honkompis av rasen vit lants:) som är inne just nu. Båda lite över halvåret gamla

dermot
0

#39 Hur stort behöver de båda? Måste se så jag verkligen har plats till båda! Om jag har och ni kan få hit de så hjälper jag gärna till! :)

// Anka

Naquita
0

Här är de vana att springa i en box på ca 2*1,5 meter med massa halm o gömställen :)

dermot
0

#41 Okej, men det ska nog gå att ordna :) Jag har skickat in en jourhemsanmälan!

// Anka

Naquita
0

#42 kanon, ev blir Tuss adopterad så bara lilla vita honan vill ha jourhem:) Och de 2 upphittade kaninerna om de ej hittat hem till dom

dermot
0

#43 Okej :) Hur är hon? Skygg, agressiv, gosig? :)

Kommer ni hit med henne i så fall? :)

// Anka

Naquita
0

Koalas syster visade sig ej vara dräktig men vill ändå ha ett alldeles eget hem:)

MajaL
0

Koala har ännu inte fått ungar. Provade att släppa min hane i en Hage bredvid, varpå hon fräste och blev arg på honom.

Är hon dräktig så är det inte långt gånget. Hon har inte en så rund mage heller tycker jag. Hon kurade ihop sig första gången jag kände.

Skulle tippa på att det är ca 2 veckor kvar om det är några bebisar i magen.

#45 Så söt bild. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Norberg90
0

#46 Då är det inga bebisar. För det är ju över 2 veckor sen som "annonsen" las ut. Isåfall skulle hon parats efter att hon blivit omhändertagen

Dvärgvädur i Viltgrå

MajaL
0

#47 Ja det kanske du har rätt i. Jag var lite osäker på när hon hade omhändertagits.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Smågrå
0

Tur är att det inte blidde bebisar, men jag väntade spänt på att få se bilder på småttingarna. Hoppas nu den vita stora honan får stanna eller får ett bra hem snarast! Underbart med eldstjälar som ni!