(K) Långhårig hona
Hej,
Letar nu efter en långhårig bebishona som ska få bo med min hermelin/dvv-hona i en stor 2-våningsbur då våran älskade hane gick bort för en tid sedan.. De lovas vår odelade uppmärksamhet och kärlek.
Jag skulle gärna ha en lejonhuvar, då detta är något nytt för mig, men huvudsaken är att vår Nellie får en kompis snarast möjligt.
Hör av er här : 0702526411
mellan 09.00-21.00
/Linn
Jag har en renrasig teddypälsad lejonhuvad hona till salu. Hon är lev.klar den 22 september.
Hon är oerhört lugn och trevlig och går med på allt. Hon är blå zobel.
Hon kostar 300 kr, och då medföljer h-bevis, skötselråd somt foderpåse. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Var bor du? (:
Jag finns i Skåne.
Hej!
Jag har en kull med små lejonhuvade kaniner, där finns det 4 honor varav en inte har Godkänd färg?, men är lika söt för de 
Hör gärna av dig om de är intressant!

#4 Var bor du? (:
#2; Jag bor i Eskilstuna, så det är ju en bit. Men man kan ju alltid kolla på djurtransport.ifokus om det är någon som kör den sträckan.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Absolut, men jag skulle gärna träffa kaninen innan köpet, få prata med uppfödaren etc. Tack för svaret med jag tror inte att det skulle fungera särskilt smidigt :/
#7; Jag förstår absolut hur du menar! Det känns alltid bäst om man får en personlig kontakt med uppfödaren, samt att man ska passa ihop med kaninen också.
Lycka till med letandet i alla fall! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Skulle inte sätta in en unge till vuxen hona om ja var du.. bättre köpa en lite äldre hane du kan kastrera.
hej,
jag har en liten söt och jätte pigg hona hon är nyfiken på allt! jätte snäll och tam! hennes mamma (min kanin) är jätte tam, alltså så har ungarna fått beteeendet så fluffis är tam. som är leveransklar denna ons då hon är 8v. mamman är Lejonhuvad och pappan hermelin, fast hon är mer lejon än härmelin :) Fluffis som behöver ett hem kostar 50 kr
här ser man ögon färgen :
Fluffis!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag håller med #9.
#11 Jag har satt ihop en 12veckor unge med en 5år gammal hona och det gick utmärkt. Hade dem ihop med nät emellan en dag och sen satte ihop dem. Ungen gömde sig direkt men sen på morgonen att dem och åt ihop. Dem blev bästisar.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#12 Det är väldigt sällan det funkar.. Du hade tur me andra ord.
Jag skulle iaf aldrig utsätta en liten unge för det, risker för skador som kommer väldigt snabbt.
Finns säket flera kastrerade hanar som folk vill bli av med!
#12 Undantag finns alltid. Och bara för att man KAN överleva att köra 240 km/h när det är bäcksvart och snörök, så är det kanske inte att rekommendera. 

Jag har kikat runt lite, jag är absolut inte van vid sådant här, men vad jag har hittat (har pratat med en del uppfödare) skulle en unge vara bättre just för att det är inget 'hot' mot den äldre honan. Inget värt att bråka om menade dem..
Som sagt, jag vet inte riktigt vad jag ska tro, mer än att vara noga och försiktig. Tar hemskt gärna emot tips?, men med såpass delade åsikter blir det svårtatt veta vad man ska tro..:/
Synd att det inte var en hane du sökte…
Har en underbar, social, gosig hane till salu :) Han är teddyvädur med sk. pekingpäls, eller väldigt segvuxen päls, så pälsen är ungefär densamma som ett lejons :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
min kanin är en helvit lejonhuvad kanin(Sötnos) med blåa ögon som jag satte ihop med min dvärgvädur, ibörjan kan det vara att den stora visar vem som bestämmer, men sedan blev dom hur bra kompisar som hälst! jag har även släppt in dvärkväduren(skuttan) till min kanin(sötnos) ungar och det funkar toppen
Inget värt at bråka om? konstigt..
Förstår inte vitsen med att ens prova och utsätta en liten unge för en vuxen hona. Ett bett kommer väldigt fort och kan bli väldigt illa.
Vi har också super söta små till salu
jag köpte en liten bebis hona till in kastrerade hane och han blev som galen… när hon sprang lös i rummet och han satt i buren la han öronen bakåt och flög på gallret (som nu tur fanns där) och det såg ut som om han ville döda henne! sen efter 3månader ligger dem i samma bur och pussar på varandra som om dem inte skulle kunna klara sig utan varandra <3
#20 Det var en hane det, skillnad mot en hona. enligt mej iaf ;)
#21 Menar det…
Hade åxå en stor förhoppning om att mitt senaste tillskott skulle acepteras i flocken, me se hon tänkte inte alls vara med dem så nu bor dem (3 honor) med galler emellan, å det gruffas en del när dem släpps ut på morgonen, men sedan har dem sällis av varandra under dagen, dock i varsitt boende. Så för mig gick det inte alls.