Hur bygger man ute kaninbur?!
Hejsan! alltså nu är det så här att vi ska flytta och jag har lite frågor.
Jag ska ha mina kaniner ute året om nu…
Och då vill jag helst ha uteburar helst på ben…
Alltså jag behöver tips? och råd hur man bygger uteburar fast det ska inte vara jätte svårt att bygga…Och inte heller kosta för mycket…
Tack på förhand!
Skicka gärna bilder!
har du kollat in på lillsallys? :) Massor av bra ritningar!
Eftersom du ska ha jättekaniner (har sett du söker), så kommer det kosta en del, då buren måste minst vara 120(längt)x 70 (bredd)x70 (höjd) plus då benen men jag rekommenderar minst 160-200cm lång bur då jättekaniner kräver en hel del plats. Detta är då per kanin.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Jag har tvåvåningsburar, 170cm långa, 60cm höga, och 60 djupa, har 3 sådana burar till 3 kaniner. Mina aniner ska bo stort! :D och dom bor ensamma, är vädur - hermelin - har - korsningar :P
En av mina burar kostade ca 1500-2000:- (per bur.. ) och exklusive färg!
#3 Okej bra och stor yta då :)
Dock måste höjden vara minst 70 cm och bredden misnt 70 cm till en jättekanin ;)
Men bra att du har stor yta!:D
#4 jag kan inget om jättekaniner så ^^ men jag har en enda åsikt gällande burar: Bygg störra än vad som är gränsfallet! Desto större, detso bättre! :D
#4 och mina är inga jättekaniner precis :P
#5 Precis!:) Bra tänkt ^^
#7 Jag hatar att se djur i "små" burar nämligen. Alla mina djur har stora ytor, inte bara kaninerna :D
Hej! jo jag har ju jättekaniner hemma just nu också + så har vi dvägvädurar hemma också…
Jo hatar folk som har små,små burar till sina kaniner…Även om det är Hermeliner eller vad det nu är…
Jag brukar tänka så här att om jag var kaninen så skulle jag ju tycka det var jätte tråkigt att sitta i en liten bur hela livet…
Så ju större bur desto bättre :D
Tack för svaren!
Om du har utrymmet skulle jag rekommendera att bygga som Toftaholms har till sina kaniner, men större då eftersom du har jättekaniner.
Hon har så fint och stort till sina kaniner!