Nybliven kanin ägare.
Hej på er!
Tittar in här och säger hej, då jag säkerligen kommer hänga här lite nu när jag precis blivit kanin ägare. Jag har inte så stora kunskaper om kaniner så jag tänkte surfa runt här lite och läsa på så man blir en bra matte =)
Kaninerna är adopterade från http://ronnebyshittekatter.se/category/adoptera-katt/kaniner/#mce_temp_url#
Fick hem dem i går. Jätte fina vita, stora ludna sötisar! De kommer få bo ute året om och i helgen blir det till att bygga lite åt dem. Fick med en fin vinterbur men vill att de ska ha mer plats att röra sig på så tänkte bygga ut lite med rasthage runt.
Så om forumet nu blir nerbombat med dumma frågor, ja då är det säkert bara jag som vill veta och lära mig mer om dessa skönheter till djur ;)
Kaninerna är en hona vid namn Rabies och en Hane vid namn Tyfus. =) Han blir kastrerad på torsdag (och nepp, har dem inte tillsammans nu, vill inte ha bebisar) Men de är i närheten av varandra och har varit sen födslen så kommer nog inte vara några problem att sätta ihop dem sen.
De är riktigt stora kaniner, födda den 12:e maj men ser fullvuxna ut.. Hur länge växer en kanin? Dom kommer säkert bli i klass med fälthare ;) ha ha..
Skickar med en bild på Tyfus =)
Grattis till dina nya kaniner! 
Grattis till sötnosarna :)
Eftersom de nästan är ett halvår gamla växer de nog inte så väldigt mycket mer. Ser ut lite som rasen vit lant tycker jag, de brukar bli ca 4 kg =)
Jättefina. :)
Min Sture är lika gammal på dagen. Han är en belgisk jätte och väger kring 4,5 kilo nu. Förväntar mig att han ska dubbla sin storlek nästan om allt är rätt. Vet du vad det är för ras på de?
Har haft en vit, rödögd kanin en period när jag var yngre. De är grymt fina. :)
Emma som jag köpte dem av trodde de var en vit lants blandis.. Men vi vet inte helt hundra.