Fransk vädur uppfödare
Skriver här med då:
Jag letar då efter uppfödare som har dessa färger (uppfödaren ska ha hemsida som man kan kolla på och de när de närmar sig om ca 1-2år)
Havanna (så länge dem får ungar som e hel havanna färgad så e de lungt med winer/broockd)
Brun zobel siames ( Inte Blå)
viltgrå (ev winertecknad ej broockad)
Dem skall ha antingen H-bevis eller stamtavla! Annars är de mindre intressant.
Transport skall kunnas ordnas om de e så att de ligger för lång tid härifrån.
Självkalrt ska de vara bettfels fri och lungt temprament på bägge förälddra djuren. Sociala och nyfikna små frassar.
Om ni har en frasse med dessa färger som jag vill ha, får ni gärna posta, bara de inte är Broockade så!
TACK!
Du kommer inte hitta någon zobel ge siames fransk vädur, i alla fall inte i Sverige och jag har aldrig sett det utomlands heller. Finns en uppfödare som föder upp vita blåögda vet jag, men inte viltgå wiener så vitt jag vet. Aldrig sett det i alla fall. Havanna är dock relativt vanligt, så det kan du säkert få tag i. Lycka till, fransk vädur är en underbar ras!
Misstänkte de på de första, men man vet aldrig som sagt.
Vita e jag inte intresserad av så de e mindre värt för mig.
Dock har ja inte hittat nån som föder upp havanna frassar.
#2 Fast vita blåögda ger wienerteckning, det var så jag tänkte.
Det var någon inne på Jättekanin iFokus förut som födde upp frassar i havanna. Tror uppfödaren till min Tyson har havanna också.
Jag tror kraftig wienerteckning på frasse skulle vara superfint! Tänk en stor mysig kanin med bläs och blåa ögon… 
3 fyrby kaningård har laggts ned, sen finns de nån mer under uppfödar reg på jätte.kanin som födde upp havanna som ej finns mer..hemsidan funkar ej mer i allafall.
det beor på hur de vita och den färger ser ut, hehe ja e lite kräsen när de kommer till det vita!. eller ja, kasnke inte, men skulle de vara en bläs och vit mage å nån vit stupma de e fint!
Aha jag förstod det som att du ville ha wiener, vet ingen som avlar wiener på frassar nämligen. Vit blåögt är också väldigt sälsynt.
vill ändå inte ha vita frassar så de kvittar.. men de blir nog viltgul elr viltgrå..finns ingen som ja vill ha som har min färg ja vill ha
Äh de ska stå Manteltecknad inte wiener,,,,,,
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Finns en uppfödare i Varberg som har havanna frassar, finns även ungar till salu på stallhamerich.se
Ja kommer ev föda upp havanna om ja får tag på en bra hona. Har nu svarta och blå :)
8 tack! men e de renrasiga djur hon har på alla sina frassar? för ja e enbart ute efter renrasiga djur. Skulle så gärna vilja ha 1 havanna och 1 viltgul/alt viltgul mantel…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ja det tror ja iaf.Vet bara att dom har dom färgerna, har inte pratat md dom själv.
Antar att du vet det men H-bevis är inte samma som stamtavla. Du kan skriva vad du vill i H-bevis. Bäst är alltid att köpa med stamtavla :)
Silfverdalen - Linda Ahlsen har haft vit blögda och havanna frassar vet dock inte hur många hon har nu men hon har haft i alla fall. Ska finnas nån fler uppfödare dock är dom super dyra efter som dom är så ovanlig.
#10 ja hellst stamtavla, men jag hoppar över havanna och kör på viltgul, jag har fasntat för Trazzlan (va bu hon hette^^) hennes frassar, så väntar på svar och hoppas jag blir värdig köpare av hennes!
#11 Jag är fortfarande inte intresserade av vita frssar. Så de är jag inte intresserad av. Havanna får vara då jag inte hittr nån som föder upp. =)
stallhammerich.se har ju havanna frassar?
Du skrev i din starttråd att det gällde om 1-2 år, då är det svårt att veta om folk fortfarande föder upp.
Helena på Tazzlandet är supertrevlig!
#13 har redan kollat in den hemsidan, men tyvärr faller inte dem i smaken. Sen skulle jag vilja se bakåt i ledet på kaninerna, men visst kan ju fråga, men tycker de e ättast om de redan står.. Sen är de inte så mycket info om dem heller på hemsidan.. men jag tycker om Tazzlandet väldigt mycket, har kollat in henne redan för 2årsen och tycker om hennes frssar.