Ena framtanden har gått av =S
Upptäckte idag att ena framtanden i överkäken har gått av på lilla hermelinen Keso. Ända uppe i tandköttet är det, kan se en liten bit av tanden i tandköttet… Jag ska ringa veterinären och höra med dom på måndag, men den borde väll växa ut av sig själv så småningom? Jag funderar bara på hur mycket detta kan tänkas påverka hans förmåga att äta… Han har nyligen fått tänderna (längre in i munnen) åtgärdade och han han gå ner mycket i vikt innan det blev åtgärdat så jag är orolig för om han inte ska kunna äta ordentligt nu…
Vet du vad som är kul, att jag har en reklam med en bild av löständer under ditt inlägg!
Håll noga koll på honom så ser du om han äter normalt! Gör han inte det får du försöka få tag på vet redan imorgon.
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#1 Haha, ja det var lustigt =) #2 Mjo, grejen är ju att han inte ätit riktigt som han ska sen jag fick hem honom för inte sp länge sedan.. Krånglar med att äta hö och vill mest bara äta pellets och liknande.. Får se hur han äter imorgon. Han hade faktiskt ätit märkbart av höet natten till idag, det brukar han inte göra, så det bådar ju gott i alla fall =)
Ja du får jämföra med hur mycket han brukar äta då. Håller tummarna för att det går bra!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Min kompis kanin tappade ena framtadnen i våras (precis inför en utställning, hehe) Hon fick hjälpa henna att äta lite i början men tanden växte up snabbt igen.
Hoppas att det hår bra!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Se till att undertanden inte växer sig för lång bara.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Kan du lägga upp en bild?
#4 Han verkar kunna äta okej i alla fall, tuggade glatt i sig av den nya äppelgrenen, moroten och nässlorna han fick idag =) #5 Usch då.. Skönt att höra att den antagligen växer ut snabbt igen! #6 Ska hålla ett öga på detta, tack för rådet! =) #7 Inte just nu, får se om jag kan komma ihåg att ta en bild imorgon..
8# LYCKA TILL! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Vad skönt att det verkar gå bra! Lycka till båda två nu :)