(K) Lejonhuvad Dvärgvädur!
Söker Lejonhuvade Dvärgvädurar att köpa!
Kön/Ålder/Färg spelar ingen roll men de ska ha stamtavla, helst utan luckor.
Hör av er!
www.toftaholmskaniner.se " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.toftaholmskaniner.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan!
Jag undrar om du måste ha den inom en viss tid!? För min Lejonhuvade Dvv hona ska få en kull i Juni nästa år och undrar om du kan vänta tills dess? :) Då har jag nog ett par ungar tillsalu!
Här kommer lite information om föreldrarna till dom blivande ungarna.
<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3
Wellingtons.weebly.com
Ojsan glömde skriva informationen!
Honan: (Hon på bilden ovan)
Loveangel´s Jackie
U: Loveangel´s Pusspuss E: Hallsjö´s Snoppy
Hanen:
Har ingen hane just nu! Men håller på att välja mellan några hanar.
Wellingtons.weebly.com
Det är absolut av intresse då jag letar efter obesläktat!
Men skriv gärna igen då, kan inte hålla koll på alla blivande kullar :)
Hej! jag kommer troligen sälja Sally
Född: 2008-08-10
Ras Lejonhuvad dvärgvädur (enkelmanad Mm) Färg: Gul/svart viltjapan wienertecknad, bär på ett dolt blåanlag och ett albinoanlag.
Hon har haft en kull ungar tidigare.Var bor du?
pris 100 kr
Oj såg inte att du bodde i Skåne :O sorry :D
jag kommer ha 2 viltgula kullar med full stam till våren 2012.
Har dock inget nu att sälja. Men är viltgult av intresse så hör av dig!
#4 tyvärr inte av intresse då weinertecknat inte har stamtavla. #6 vi får se senare, det är ett tag kvar tills det kommer bebisar då :)
Jo men tiden går ibland snabbare än vad man tror :O
Information som vilken hane det blir, datum m.m sen skall bilder och info komma upp på de två honorna. Den ena skall ställas som ungdjur nu i september och Solie skall stambokföras i november om inte tidigare.
Jag sparar din mail/tråden.
Föder du upp lejon dvv? Vilken färg?? hemsida?
Jo det är sant, tiden går fort. Jag föder upp ja, har precis startat med lejonhuvad dvärgvädur så letar fortfarande efter stadiga grunddjur :) Får första kullen om ca 1 vecka, hoppas på fina bebisar! Www.toftaholmskaniner.se
ÅÅh vad spännande!
Jag är också nystartad opch fick min första kull i år.Vilken färg vart jag redab sten rak på vad jag ville G/s Japan! Sen en helt random dag bestämde jag mig för att även ha den krämiga urcharmiga mjuka färgenviltgul och gärna även i mantlad version.
Detta var i samma veva som många uppfödare av rasen som renavlade på färg och enligt standard la ner. Där missade jag mina G/s japan dock väntar jag på¨en hona somskall kulla som jag är intresserad av men ligge lågt med G/sjapan för nu och satsar viltgult med första stora målm ärn att få ut blå anlag i min linje sen förväntningar inför denna kull är både stora och små men hoppas en hona+en hane med jämnare viltguil i täckhåren och botten.
Hur kullen än kommer se ut så är de3t ett steg påå vägen. Jaa och min viltgula mentor har räknat ut att ungefär 10-15 år har jag att arbeta in en bra viltgul lejonhuvad dvärgvädur.
Tålamod men ge mig tänker jag då inte.
Finns inte vad jag vet några andra som föder upp lejon dvv i färgen och de som hade G/s Japan sominriktning har lagt ner =/
När har du planerat dra igång? vart bor du?
Måste ju när du kommit igång ha dig länkad ;)
Lycka till!
#10 Jag har redan dragit igång lite smått, har 2 st dräktiga honor men fattas en hane.
Jag kommer inte ha så många kaniner då jag har stort utrymme till var och en, så det blir en liten uppfödning men av hög kvalité :)
Jag gillar framförallt zobelsiames och avlar för att förbättra kroppen till utställning men även att dem ska ha det fina tempramentet som dvärgväduren har.
Jag finns i skåne :) Länkar till dig nästa gång jag uppdaterar hemsidan! :)
Det är tråkigt att det inte finns fler uppfödare som du säger. De flesta fina hanar jag fått tag på är redan släkt med mina honor, så det känns nästan omöjligt att hitta!
Har tyvärr ingen men jag tyckte att det fanns nån annan i skåne mer än jag som föder upp hermelin kaniner.. Nån som e intresserad av en liten hermelin-kanin-unge?? ;D
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#12 gör en ny tråd om hermeliner. #13 vilka är föräldrarna och vad är hans namn? :)
Han heter Hallsjös Rocky
E. isabella v öra 881 H öra K42 reg: RBF
U: Isabella v öra 833 h öra k42 reg: 93p
Farmor och mornor zobel siames brun
#15 Skickar ett privat meddelande till dig :)
Föresten!
Ville du ha stamtavla till den? Då jag kommer att ha stamtavla till mina kaninungar! :)
Och är det någon speciell färg du är ute efter?
Wellingtons.weebly.com
Stamtavla är ett måste ja. Färg är jag ganska öppen för men inte weinertecknat eller Japan
Okej, wienertecknad kan du inte få om du vill ha stamtavla då det inte är godkänt!
Men Jackie (Avelshonan) är ju Japan men pappan kommer dock inte vara Japan då Jag vill ha färgvariationer!
Och alla mina kaninungar kommer att säljas med stamtavla! :)
Wellingtons.weebly.com
Hehe det är just därför jag inte vill ha weinertecknat ;)
Haha okej ! :)
Men om du vill "följa" uppfödningen lite mer så kan du gå in på min sida www.Cloudberries.weebly.com , den är dock inte riktigt färdig men jag jobbar på det! :)
Wellingtons.weebly.com
Vi kanske kan byta länk? Toftaholmskaniner.se
Japp! :) Det kan vi! :)
Wellingtons.weebly.com
Putt!
Finns det verkligen ingen just nu?
Det är inte många som föder upp rasen och dessutom renavlar, har sitt egna uppfödarnummer och dessutom fina exemplar som går att sälja med stamtavla som dem inte skall behålla själva :D
Sen är det ju snart vinter, så lite fel tid på året med ^^
kolla kanin-net eller så får du elt enkelt vänta…
Loveangels säljer ju ut sina lejondvv….om de skulle vara av intresse.
annars är det bara att väääänta om inte kvarntorps har som är lev nu vet iallafall att hon parat kaninerna….varav en hona som jag vet är betäckt vid 2 tillfällen sen om n¨gra andra skulle blivit betäckta vet jag inte men om så bör det finnas lev klara ganska så snart…
Jag fortsätter o leta tills jag hittat vad jag söker ;)
Letar efter hane.
Ej japan eller wienertecknad.