hjälp, unge dricker inte mjölk
tja, jag har en unge som har gjort sig lite illa och har åkt in till vet med kaninen och det var inget fel med den men den har typ sträckt benet lite eller något så den får inte gå i stor yta i ca 1 vecka!
jaja frågan är precis nu så jag att mamman diade ungarna och alla drack förutom den lilla ungen! :( varför drack inte ungen? har den för ont eller? ungen är 7v på ons har hört att den kan klara sig utan mjölken? e det sant?
snälla hjälp!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vid denna ålder bör du nog skilja ungarna från mamman, så det får igång tarmarna riktigt innan flytten :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
1# hahahahah nej då det behöver man inte, men tack för svar!
tråden kan låsas eftersom jag fann svaret :D
#2 Det är bra om du skiljer på dem nu, så vet du hur bra de klarar sig innan de flyttar ifrån er helt, annars kan det hända att det får problem med magen, som #1 säger :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Instämmer med #1 & #3, ungarna blir inte bara vana vid "riktig" mat och förbereder magen utan blir även med självständiga och blir av med sitt "mamma-behov". En väldigt mammasjuk kanin som tas direkt till ny ägare får en chock och blir lätt lite för beroende av människor då den inte fick lära sig bli självständig. Har ett riktigt exempel i mitt knä i skrivande stund…
Så oroa dig inte för din utan sära ungarna från mamman i en vecka eller två och se så att de klarar sig :)
4# okej, tack för svar :D
Vid 7 veckors ålder diar inte ungarna längre.
Man skiljer dem ifrån mamman vid 7 veckors ålder, eftersom dem säljs vid 8 veckors ålder sen, så är det bra om dem inte går med mamman sista veckan så dem vänjer sig att vara utan henne
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
6# okej tack för svar! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mig skrattade du åt, men inte Dermot, Spacesheep eller Frida XD
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
8# hahahahahahahahahaha nej nej, hahahahah sorry trodde inte att det var ett måste men tack för dit svar XDDD