Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 626 ggr
[Shazie]
0

Fel på min kanin?

Jag har en lejonhuvad dvärgkaninhona på ungefär ett halvår. Hon är alltid glad och pigg, men nu de sista dagarna har hon slutat äta sitt hö och blivit långsammare när hon kommer ut, om hon ens vill vara ute. Detta är absolut inte likt henne, är hon sjuk eller känner hon sig ensam? Är väldigt orolig för hon är min lilla älskling, snälla svara.

Forgetful
0

Har hon buren utomhus? Har ingen speciell erfarenhet om kaniner men om hon är ute så tänkte jag om det kanske varit något djur framme och skrämt henne :O många djur blir långsammare och försiktigare  av det :O

//Forgetful

elinab
0

Nedsatt aptit och slöhet är allvarliga symptom för en kanin.

Jag hade börjat med att ringa en veterinär och rådfråga. Då kan veterinären hjälpa dig att avgöra om kaninen behöver få vård samt berätta för dig vilka symptom du ska vara uppmärksam på.

Har kaninen varit hos någon vet tidigare kan du ringa dit och fråga, det brukar alltid vara gratis. Ett annat alternativ är Agrias telefonveterinär. Det kostar 25 kronor och de har väldigt generösa öppettider.

Hoppas ninen kryar på sig.

Chieko
0

Kolla med veterinär! Direkt. Min kanin hade samma symptom och visade sig vara invärtes blödning. Fick ta bort henne… Hoppas därför verkligen att det inte är samma för dig men kolla med veterinär, kan vara så att hon har väldigt ont!

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus