Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 2291 ggr
gaabriellaaa
0

letar veterinär i örebroområdet

Letar bra och relativt billig veterinär i örebrotrakten/närke. Har hört att vingåkers veterinärklinik (sörmland ja, men närmare för mig än vad det är till själva örebro så Glad) ska vara bra, någon som har erfarenhet av dom? Någon mailadress/hemsida? :)

Har även fått höra om någon veterinär ute på aspholmen, Leif tror jag. Finns det mailadress/hemsida till honom? :)

[westerlind]
0

Det var jag som tipsade om veterinären ute på Aspholmen, Torleif Lind heter han. Står som Örebro Veterinärstation. Vet inte om han har mailadress, men sök efter honom på Eniro så finns nummer både till kliniken och hans mobil. Ett tips? är att gå in på Rejta.se och kolla vad folk har skrivit där om de olika veterinärerna/klinikerna!

gaabriellaaa
0

tack så mycket! :)

Någon mer som har erfarenhet av honom?

Itchy
0

torleif skulle jag aldrig gå till då jag anser att han borde få sin klinik stängd helt & hållet…

han må vara billig, men han är inte seriös för fem öre, här har du min historia

var där för att kastrera & ID-märka min katt, och det första jag möts av när jag kommer in är en nersövd katt som ligger ensam inne på kontoret för att vakna upp, en annan katt ligger på golvet i "undersökningsrummet" för att vakna upp från narkos, jag lämnade katten där efter att jag sett till att han somnat ordentligt.

när jag kom tillbaka så kom jag in "undersökningsrummet" och det låg en nersövd boxer som han höll på att operera på bordet, och jag ser öven att det ligger minst 2st nersövda katter ensamma inne på kontoret. han går ifrån hunden han håller på att operera för att hämta min katt & ta betalt, jag var fortfarande i shock, så jag tänkte inte mer på det förän jag kommit hem & sett till så att allt gått bra med min katt, men enligt mej så ska en veterinär INTE bete sej på det sättet

en vän till mej var där med en av sina råttor för ett tag sen, och han kunde inte ens se skillnad på en hamster & en stor råtta, och han ifrågasatte direkt varför man skulle gå till veterinären med ett "skadedjur"

You can't spell Bitchy without Itchy

[westerlind]
0

#3 OJ, då har vi verkligen helt olika upplevelser. Jag har varit där med både hamster och kanin och har båda gångerna fått ett jättebra bemötande. Han har varit väldigt lugn och fin både med mig som uppskärrad matte och med de stressade djuren.

Itchy
1

bara saken att man släpper in folk i operationsrummet när man har ett djur mitt uppe i en operation anser jag är rent sagt förjävligt

att man går ifrån det djuret för att hämta ett annat djur & ta betalt är inte heller ok

jag går iaf aldrig mer till honom trots att han är billig, jag går hellre till en veterinär som kan se skillnad på råtta & hamster

You can't spell Bitchy without Itchy

Lusthan
1

Jag har också bara hört bra saker om den veterinären… Har själv tänkt ringa han för att kastrera min belgiska jättekanin. Grannarna mina är supernöjda med han och har haft han i många många år.

Sen låter det ju inte jättebra att lämna hunden han opererade. Det håller jag med om. Själv skulle jag vilja vara med på kastreringen. Det tar ju bara en kvart ungefär om allt går som det ska.

gaabriellaaa
0

Oj, många blandade svar, men tack för dom! Ingen som varit hos veterinären i vingåker? Glad

cookie89
0

Hund & kattkliniken i Örebro rekomenderar jag. Bra priser, kunnig & trevlig personal.