Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 568 ggr
[Alexis78]
0

OT - Intresse för tre små marsvin?

Vet att det är ot men jag ska försöka placera det i någon bra grupp. Då ingen på MiF var intresserad gör jag ett litet försök här också.

Jag har fått vetskap om tre små marsvin, två damer på 3 - 4 år och en liten kille på bara några månader som inom en snar framtid går ett mycket tråkigt öde till mötes om ingen öppnar sin dörr för dem.

Jag älskar marsvin men har tyvärr mer än tillräkligt så jag hör mig för om det skulle finnas någon annan som är intresserad.

Inte för att sedan omplacera vidare, utan av att ge dem ett permanent hem.

Finns i västerås el södertälje.

BusBella
0

Jag vill ju rädda allt och alla, så om det inte finns några andra finns jag här som sista akuthem.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Fridaaaa
0

Vill men kan inte pga för långresa och platsbrist:(
Hoppas dem får ett bra hem

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BusBella
0

Som sagt, om det inte hittas någon som kan ta dem när dem ska avlivas kan jag tjata på mamma. För jag vill verkligen rädda dem. Finns det någon annons någonstans där man ser hur dem ser ut, hur mycket kostar dem och ingår det bur?

Mind your language.

/Emma

[Alexis78]
0

#1# Det är jättefint, absolut, men jag anser inte att man bör rädda bara för räddandets skull utan ser hellre att man bara tar de djur man har plats och tid till. Men tack ändå.

BusBella
0

#4 Jag har plats och tid, desseutom funderar jag ändå lite på att skaffa marsvin så om jag samtidigt kan rädda några liv (för det är det jag antar kommer hända om dem inte säljs) så är det bara positivt. Jag tycker dem är så charmiga med sitt prat och dem verkar vara så gulliga djur (dock är dem enda jag känner inte så välhanterade, det är min bästis som har dem och dem skriker när man bär upp dem och den ena bajsade på sig av stress). Så jag upprepar min fråga Skrattande Men vill du inte att jag ska ha dem så är väl det okej, ganska synd för marsvinen dock.

Mind your language.

/Emma

[Alexis78]
0

#5# Marsvin bajsar inte på sig, de är av naturen inte rumsrena. Även riktigt välhanterade marsvin kan skrika när man lyfter dem, de är olika personligheter precis som vi.

Marsvinen kommer vad det verkar inte att gå under även om de inte hamnar hos just dig, men åter igen, tack för erbjudandet.

BusBella
0

#6 Okej, det visste jag inte. Hoppas dem får det bra då.

Mind your language.

/Emma