Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 655 ggr
Miiiz
0

Flytta är så jobbigt.

Vet inte alls vad jag skall göra nu, Jag skall flytta in i en annan lägenhet den 1 oktober, men på grund av att jag inte den sista förra månaden sa till att jag skall flytta, vilket jag inte gjorde eftersom det var dagen före den sista som han visade mig längeheten och jag ville tänka mig för innan jag tog den. Men tack vare det att jag inte den sista meddelade om det och gjorde det först nu så måste jag betala hela oktober månaden hyra här och eftersom min nya hyresvärd skulle vilja att jag flyttar in redan i oktober och inte i november vill ju också han ha pengar i oktober, som tur så gick han med på att garatio hyran kan vänta.

Jag vet att jag kommer fixa detta på nå vis inte för att jag inte har något annat val utan för att jag bara vet det. Det måste gå.

Som tur har jag itne så mycket saker som skall flyttas och jag har funderat ifall min hyresvärd (den nya) som verkar riktigt schyst skulle kunna hjälpa mig i min lilla problem, men förståss så for han ida på jobb och han jobbar på fartyg som far till brasilien men han var motaglig på både mail och fb så jag kommer ju nog kunna kontakta honom, han skall vara borta i fyra veckor.

Är det någon här som har en ide hur man snabbt kan hiffa pengar, utan att ta lån, eller springa och fråga grannarna om dom har tom flaskor att skänka, skulle nog annars sälja saker men det tar oftas så länge innan någon nappar.

Måstade skriva av mig någonstans och att skriva på bloggen känns inte rätt för tillfället.

Desutom tror jag att min ny funna vän jag har i lägenheten verkar veta vad som är på gång för han/hon har givit mig lite space nu.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Loveradio
0

Du kan ju sälja lite saker på blocket/tradera?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[Cameliont]
0

Vet inte var du bor, men i studentstäder brukar man kunna hyra ut även för kortare tid i andra hand. (Men kolla upp så det är okej med hyresvärden och var nogrann med att ta betalt i förkott så du inte råkar illa ut).

Om du vet vem som ska flytta in i din gamla lägenhet kan du fråga om han/hon vill flytta in tidigare mot en del av månadshyran.

Vad kan man göra mer…?

Sälja saker på Blocket och Tradera, sätter du ut underpris går det snabbare.

Hoppas det går bra för dig, lycka till!

Miiiz
0

Ja alltså det finns ingen annan för tillfället som skall flytta till min lägenhet, det är jag som skall flytta till en ny bara och min nya hyresvärd vill att jag skall flytta in redan i slutet av denna mån men på grund av att staden alltså min gamla disponent kan inte se lite mellan fingrarna heller så hamnar jag betala över ca 10 tusen kronor i hyra i oktober.

Om jag inte råkar ha tur och någon annan flyttar in i min lägenhet redan den första oktober.

Det där med att sälja greijer skulle annars gå men bor i Finland.  Vi får se hur det går, Min karl lovade att förska hjälpa mig nu i allafall, han har nog inte ännu betalat underhållet men nog händer väl det också snart.

Är lite på dåligt humör eftersom inget går som det skall just nu, min son ser mitt spöke medans jag får exem av något slag, Ibland undrar jag om det är mitt lilla spöke som orsakar dem..tycker nämligen att det är ganska underligt att få myggbett om det inte ens finns myggor inne…

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>