Hur länge betesbur?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en utekanin på 4 månader, en dvärgkaninshona. Just nu är hon i en stor betesbur direkt på gräset med ett hus som jag lagt halm i så hon slipper ligga på gräset och som hon kan hoppa upp på. Hon har en höhäck som hon gärna ligger i, därför har jag fyllt även den med halm eftersom hon alltid bajsar däruppe. Buren är stor, ca 130x100x60 skulle jag gissa på.
Min fråga lyder, hur länge kan hon vara i denna bur dygnet runt och när bör jag börja flytta henne till vinterbur om nätterna? När bör jag ha henne i vinterburen dygnet runt?
Tacksam för svar :)
Jag har ungefär likadant som du till alla mina kaniner, och jag brukar ha dom ute tills det börjar bli frost, men dom får vara ute på dagen tills det börjar snöa. Mina kaniner (detta gäller nog dom flesta kaniner) tål kyla vädigt bra. Detta har jag dock gjort till mina vuxna kaniner, och har precis som du, en 4månaders Dvv, och henne tänker jag nog ta in lite tidigare. Lycka till med din kanin! :)
När det blir frost på natten kan du ta henne till uteburen på nätterna och sedan hagen på dagarna.
Du vet väl att det är en stor risk att kaninen fastnar i höhäcken om den ligger i den?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för era svar då kan hon få stanna ute ett tag till efterssom hon verkar trivas med de :)
# 2 Ja, jag antar att det kan vara de. Vet dock inte vad jag ska göra åt saken efetrssom hon verkar trivas väldigt bra där. Har fyllt den med halm så det är nog ingen fara.