Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utställning
Läst 951 ggr
Zvintos
0

Norsbo 27-28/8, vilka kommer?

Ja, som rubriken säger - vilka kommer till utställningen i Norsbo den 27-28/8?
Jag har precis skickat in min anmälan! Glad

Norberg90
0

Jag kommer med 4 lejon :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Visst är det Norsbo istället för Dala Expo? :) Jag hade tänkt komma dit men jag vet inte riktigt nu, Nalle (vit bö dvv) är så hemskt gul och skitig för den enda bur jag kan ha åt honom nu (p.g.a. flytt) är en dygnet runt sommarhage. Så jag kan inte riktigt hålla honom ren.

Zvintos
0

#2: Stämmer bra det, då Dala Expo blev inställt, men utställningen blir i vilket fall. Glad

MH1994
0

Jag kommer absolut! Bor ju i Borlänge så det är nära och bra ;)

Det jag vet ska med är: en blå holländare, 3 gul/svarta holländare…
Det jag fortfarande funderar på om jag ska ta med eller ej är: en gul/svart holländare med kull, 1-2 blå holländare till, en blå/gul holländare och en chinchilla frasse…

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

miacaliza
0

Jag och min dotter ställer ut våra 2 kelkaniner ibland för skojs skull…alltså dom har stamtavla och så men vi har ingen uppfödning…funderar fortfarande på om jag ska anmäla eller inte…börjar bli ont om tid nu :s

[Wera]
0

#5 Man behöver inte föda upp för att ställa ut, men du måste vara medlem i SKAF, 100 kr/år ungdomspris tror jag (lite olika beroende på län)

miacaliza
0

# Jo jag vet…vi är medlemmar både jag och dottern :) Blev lite besviken när Dala expo är inställt. Känns som om denna utställning blir så liten med bara uppfödare där alla känner varandra. Man känner sig lite utanför när man kommer som "hobbyutställare" och bara går omkring där för sig själv…

Norberg90
0

#7 Känn dig inte ensam :) Jag känner heller nästan ingen.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Zvintos
0

Jag har nu anmält Ulva, så får vi se hur det går. ^^

MH1994
0

Nu var anmäla skickad glad.gif
Det blev:
3 gul/svarta holländare, klass B
2 blå holländare, klass B
1 blå/gul holländare, klass B
1 fransk vädur chinchilla, klass A
1 gul/svart holländar hona med kull

Så många har jag aldrig anmält förut tongue.gif
Nu gäller det bara att skrapa ihop transportlådor så det räcker också rolleyes.gif

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

miacaliza
0

Jaha, då var tre dvärgvädurar anmälda Glad

Qepta
0

Jag kommer nog och tittar. Är numera bosatt i Borlänge så!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ifall någon ser mig får ni gärna hojta till!
Kommer springa runt med denna tröjan, så ni lär inte missa mig. Flört

T0vve
0

Jag var där, men det kändes som att alla kände alla förutom jag:P
Ställde ut två hermeliner, en rysstecknad och en zobel blå:)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Zvintos
0

#14: Hur gick det för dina? Glad

T0vve
0

#15, båda fällde så det blev 91 & 91,5
Hur gick det själv?
:)

Tove Pettersson - Zoorinas kaningård

- Med pågående inriktningsbyte till renrasiga hermeliner till utställning samt kaniner till kel & hopp med mycket lovande temperament. Kika gärna in på hemsidan för mer info & bilder.
www.Zoorinas.webb.se

Zvintos
0

#16: Inte fy skam ändå, kunde varit värre. =)
Jodå, min fröken fick 90p.
Glad att hon gick igenom i alla fall!
Förhoppningsvis bättrar hon på sig ju äldre hon blir, dvs mörknar lite och teckningen inte blir så otydlig. ^^

miacaliza
0

#14 Jag var också där och känner lika som dig, men det var ju också så att det var en liten utställning och de flesta som var där var nog från Dalarnas Kaf och är engagerade i klubben. Men så känner jag på de alla utställningar jag åker på i och med att jag ställer så sällan. De flesta är ju också uppfödare och åker ofta på utställningar och lär ju känna varandra.

#15 det var mig du pratade lite med om hamstrar, min dotter har en hamster från Sulfidas, lilla Alex :)

Min viltgrå dvärgvädur fick 94,5  och den svarta som min dotter ställde fick 93,5 bra poäng båda två.

Trevligt hade vi iallafall och låg kvar i tält över natten. Och så var det ju knytis på kvällen. En rolig helg :)

Zvintos
0

#18: Ah, det var dig jag pratade med. ^^
Skoj. =)

Zvintos
0

För den som tog lite bilder, får ni gärna lägga in i denna tråd.