Ännu fler döda ungar.
Jag visste inte om det och ägarna trodde inte att det skulle bli några ungar, men för en månad sedan parades Lillen och Sotis. Lillen är en vanlig "lantkanin" typ, korsning mellan hermelin och dvv, samma med Sotis. Lillen är madagaskar och har tidigare fött en dödfödd kull. Sotis är svart.
Hur som helst, jag & Fanny for upp och skulle kolla på bebbarna. Vi såg dem inte och vi enades om att jag skulle kolla om de låg där. Sagt och gjort, jag tog på mig handskar, gnodde in i lite kaninskit så att de inte skulle lukta människa och plockade i boet.
Där låg det två bebisar. En svart liten och en rosabeige. Jag tog först upp den svarta. Den andades inte så jag lade den på handduken. Sedan tog jag upp den rosabeiga. Inte heller den rörde sig eller andades ..
Boet var alldeles mosat och nedplattat, kanske hade Lillen lagt sig på det med mening? Eller av misstag. Vi får nog aldrig veta.
Först Ligas ungar, döda, och nu Lillens. Synd om Lillen som fött dödfött en gång tidigare. Nu är det bara Mias (dvv viltgrå brokad, kommer när som helst) och Millans (dvv/hermelin madagaskar, en månad) ungar kvar. Hoppas att de kommer att leva!
Vila i frid.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vilken otur :(

Vad tråkigt!

Ush, så tråkigt :( Alla kullar vi har tagit hemma har också varit dödfödda eller dött efter en vecka eller så, så jag förstår hur du känner dig.. :S Men honan mår bra då? Hon har inte fått livmodersinflammation?

Vad tråkigt! Bättre lycka nästa gång

Honan mår toppen, hon verkade inte vara ledsen över ungarna eller något och det är ju skönt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Supertråkigt att höra att det blev döda ungar en gång till.
Hoppas verkligen att det går bättre med dom andra två kullarna.
Kraaam
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Synd :(