Ni med skiljda föräldrar,
hur gör ni med kaninerna/kaninen?
Tar ni med den/dom fram och tillbaka eller hur gör ni?
Själv bor jag mest hos mamma så när jag åker till pappa får min lilla ninis följa med, men vet inte hur bra det är egentligen. Det är ju inte varje vecka utan någon gång/några gånger varje månad.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag har dock inte skilda föräldrar men bor hos min pojkvän som bor 4timmar bort. Vi tar oftast med kaninerna om vi inte har kaninvakt då :)
Vilket blir ca 2ggr per månad ibland inget.
tror inte att kaninerna mår dåligt utav det, dom har ju sina egna saker/burar ;)
har själv skilda föräldrar men inte haft med mig mina kaniner då jag har kaninvakt ^^ men mina hundar får följa med och dom älskar det så jag tror faktiskt att kaninerna kan tyckta att det är roligt med lite utflykter då och då : )
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina kaniner stannar hemma när jag åker till pappa. (varannan helg) Mamma är kaninmänniska så hon matar, gosar, motionerar osv då jag är borta. Har tre livliga hundar hos pappa så kaninerna skulle inte trivas där heller ^^
Så länge det inte är allt för lång sträcka så är det ingen fara:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tog med mina kaniner dom gånger jag var hos pappa,
nu får jag dock bestämma själv vart jag vill vara, så jag åker hem till kaninerna efter skolan & tar en senare buss till pappa alt. får stjuss.. :)
Mina kaniner älskade att åka på utflykt!
Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk 
Min kanin älskar att åka till mina föräldrar (bor hos pojkvännen, 15 min bort med bil) så hon brukar få följa med om jag ska vara borta mer än en dag :) Men som sagt är, så länge det inte är för lång bit att resa och att kaninen har en bra bur att resa i så att de inte skadar sig!
Det är ingen lång bit, tar kanske max 10 min med bil. I transportburen är han lugn, sitter och kollar ut genom gallret och när han väl kommer hem till pappa så kan han bli lite "rädd" om man kommer in i rummet efter ett tag att man varit därifrån, men det förstår jag att han blir. Eller ja, har bara haft honom hos pappa en gång så han va ju inte van. Men han beter sig likadant på båda ställerna.
Det enda som är jobbigt är att hos mamma har jag honom en bit ifrån sängen så han hörs inte lika mycket, medans hos pappa är han precis bredvid sängen och när han krafsar hö och puttar omkring det lilla huset i buren så vaknar jag på 2 sek. (Kom ihåg öronproppar nästa gång!)
Men då är det lugnt så länge han verkar må bra ? :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Så länge han verkar må bra och inte flyttas jätteintensivt (alltså typ varje dag) så ska det inte vara några problem! Du känner ju din kanin och vet om han känner sig osäker eller inte. Hoppas det fungerar och att han vänjer sig vid att vara hos din pappa med så du kan umgås med din lille så mycket som möjligt! :)
Innan när jag åkte till min pappa brukade kaninerna alltid stanna hemma om jag inte skulle vara hoss pappa mer än en helg. För då fick de följa med :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt